RetailDetail Food focust op voedselverlies | RetailDetail

RetailDetail Food focust op voedselverlies

RetailDetail Food focust op voedselverlies

Het zesde nummer van RetailDetail Food is grotendeels gewijd aan voedselverlies, en hoe retailers kunnen bijdragen aan het vermijden van verspilling. Maar dat is lang niet alles…

Inspirerende initiatieven

Of supermarktondernemers zelf wakker liggen van voedselverlies? We vroegen het aan winkeliers van Spar, AD Delhaize, Carrefour express en Bioshop. En ja hoor. Wellicht zijn zelfstandige ondernemers nog nét iets gevoeliger voor dit onderwerp: ze zien de derving immers terug in hun cijfers. De RetailDetail Food krant ging dan ook op zoek naar inspirerende initiatieven tegen voedselverlies, onderzocht hoe apps kunnen helpen en vraagt zich af of houdbaarheidsdata duidelijker moeten.

 

Verder in dit nummer: een bezoek aan de mooie Spar supermarkt in Grivegnée, een interview met Dirk Van Ham van Diageo en de visie van bezorgdienst combo by bpost over het potentieel van e-commerce in food. Wie de gedrukte editie nog niet in de brievenbus vond, leest RetailDetail Food hier helemaal gratis online

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.