RetailDetail Food focust op voedselverlies

RetailDetail Food focust op voedselverlies

Het zesde nummer van RetailDetail Food is grotendeels gewijd aan voedselverlies, en hoe retailers kunnen bijdragen aan het vermijden van verspilling. Maar dat is lang niet alles…

Inspirerende initiatieven

Of supermarktondernemers zelf wakker liggen van voedselverlies? We vroegen het aan winkeliers van Spar, AD Delhaize, Carrefour express en Bioshop. En ja hoor. Wellicht zijn zelfstandige ondernemers nog nét iets gevoeliger voor dit onderwerp: ze zien de derving immers terug in hun cijfers. De RetailDetail Food krant ging dan ook op zoek naar inspirerende initiatieven tegen voedselverlies, onderzocht hoe apps kunnen helpen en vraagt zich af of houdbaarheidsdata duidelijker moeten.

 

Verder in dit nummer: een bezoek aan de mooie Spar supermarkt in Grivegnée, een interview met Dirk Van Ham van Diageo en de visie van bezorgdienst combo by bpost over het potentieel van e-commerce in food. Wie de gedrukte editie nog niet in de brievenbus vond, leest RetailDetail Food hier helemaal gratis online