RetailDetail Food gaat veggie | RetailDetail

RetailDetail Food gaat veggie

RetailDetail Food gaat veggie

Geen sappig biefstukje te bekennen in het veertiende nummer van RetailDetail Food, wel duiding en cijfers over de groeiende categorie van de vleesvervangers. Lees het nu al online.

Zonder vlees

Binnen een weekje gaat alweer de actie ‘Dagen zonder vlees’ van start: voor de redactie van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, een mooie aanleiding om te polsen naar de vegetarische interesse bij uitbaters van AD Delhaize, Carrefour Easy, Spar en Alvo.

 

Enkele producenten van vleesvervangers delen hun visie en innovaties. We kijken ook naar de opkomst van veganistische supermarkten in Europa en brengen opnieuw een selectie van de leukste productlanceringen. 
Wie ‘m nog niet in de brievenbus aantrof, kan RetailDetail Food nummer 14 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.