RetailDetail Food kijkt naar Aldi en Lidl | RetailDetail

RetailDetail Food kijkt naar Aldi en Lidl

RetailDetail Food kijkt naar Aldi en Lidl

Meer merken en verse producten bij de harddiscounters, dat betekent een moeilijker speelveld voor zelfstandige supermarkten. Of niet? Het dertiende nummer van RetailDetail Food gaat er dieper op in. 

Concurreren met discounters

De redactie vroeg niet alleen aan Nielsen wat de impact is van de recente introductie van merken bij Aldi, maar polste ook bij ondernemers van Carrefour market, Proxy Delhaize en Spar hoe ze concurreren met die Aldi of Lidl in hun straat.  Bij Lidl hoorden we dat het merkenaanbod in principe beperkt zal blijven. 

 

Verder in dit nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant: een reportage over de nieuwste vestiging van de Franse bioketen Bio C’Bon, een interview met foodbroker PAB Benelux en met het jarige Vondelmolen, en een overzicht van de gezondste introducties. 

 

Het gedrukte nummer is met de post onderweg naar de lezers. Maar wie dat wil, kan RetailDetail Food nummer 13 hier al online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.