RetailDetail Food lanceert gratis nieuwsbrief | RetailDetail

RetailDetail Food lanceert gratis nieuwsbrief

RetailDetail Food lanceert gratis nieuwsbrief

De geslaagde lancering van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant krijgt een verlengstuk online. Elke vrijdag ontvangt de FMCG-sector voortaan het belangrijkste foodnieuws in de mailbox. Gratis. 

 

Behoud het overzicht

De newsletter brengt wekelijks een mix van de belangrijkste foodartikels op de RetailDetail website en de opmerkelijkste verhalen uit de RetailDetail Food krant. Zo behouden lezers het overzicht in het grote nieuwsaanbod over de foodsector. Geïnteresseerden die de nieuwsbrief gratis willen ontvangen, kunnen zich hier eenvoudig aanmelden


De lancering van de RetailDetail Food newsletter is de volgende stap in de uitbouw van een foodplatform door RetailDetail. De foodsector zal in de toekomst ook meer aandacht krijgen op de RetailDetail website. 

 

Nummer vijf op komst

Volgende week verschijnt bovendien het vijfde nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor ondernemers in foodretail en FMCG. Daarin hebben we het onder andere over de start van de Ramadan én van het EK Voetbal, en wat die twee met elkaar te maken hebben.

 

Ook in dit nummer: het verslag van een boeiend rondetafelgesprek met als thema “De strijd om de versklant”, een interview met Frank Mestdagh van lokale supermarkt d’ici en een overzicht van de belangrijkste supermarkttrends volgens IGD. Stay tuned!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.