RetailDetail Food nummer 7: de vrouwelijke touch | RetailDetail

RetailDetail Food nummer 7: de vrouwelijke touch

RetailDetail Food nummer 7: de vrouwelijke touch

“Vrouwen aan het roer”, zo kopt het zevende nummer van de RetailDetail Food krant. Want het kan toch niet dat foodretail een mannenwereld zou zijn?

Sterke vrouwen

De redactie ondervroeg daarom vrouwelijke supermarktondernemers van Albert Heijn, Spar, Carrefour express en Proxy Delhaize. Pakken zij de zaken anders aan? En is anders ook beter? Read all about it!

 

In ditzelfde nummer ontdekt u nog enkele voorbeelden van sterke vrouwen in FMCG. Véronique Hombroekx bijvoorbeeld, die na een carrière in het buitenland nu het Gentse Imperial Meat Products weer vlot mag trekken. Of de vriendinnen Adrienne Rigo en Pauline Henrion, die samen biologische supermarktketen Bi’OK uitbouwen en recent een vierde vestiging openden. Het laatste woord is voor corporate communication director Sophie Ponet van Kellogg’s.

 

Wie de gedrukte editie niet in de brievenbus vindt, leest RetailDetail Food hier helemaal gratis online.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.