Barry Callebaut lanceert roze chocolade ook in Europa

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen
Nestlé

Begin dit jaar stelde Barry Callebaut zijn roze chocolade al voor in Japan; nu is het de beurt aan Europa, waar Nestlé volgende week de eerste roze KitKat-reep op de markt brengt. De vierde soort chocolade is smeuïg en heeft een fruitige bessensmaak.

 

Roze KitKat-repen bij Tesco

Vanaf volgende week vinden klanten van de Britse supermarktketen Tesco naast KitKat-repen met melkchocolade ook een variant met roze chocolade in de rekken. Nestlé is daarmee het eerste voedingsbedrijf dat de nieuwe chocoladesoort commercialiseert in Europa. Het recept van de roze KitKat-repen werd deels ontwikkeld in België, net als de roze chocolade zelf overigens.

 

Het kostte Barry Callebaut verschillende jaren om het recept van de nieuwe chocoladesoort op punt te stellen, maar de roze chocolade verovert inmiddels de harten van chocoladeliefhebbers wereldwijd. Het nieuwe lekkers is gemaakt van de Ruby-cacaoboon, een bijzonder product met specifieke eigenschappen, waaronder een karakteristiek roze kleur en een fruitige smaak die nu ook zal doorschemeren in de nieuwe KitKat-repen van Nestlé.

 

De repen zijn sinds begin dit jaar beschikbaar in Japan, maar in Europa zijn ze voorlopig enkel te vinden bij Tesco in het Verenigd Koninkrijk. Later dit jaar plant Nestlé een verdere uitrol in Europa. Wanneer de Benelux aan de beurt is, is nog niet duidelijk, maar wie niet wil wachten, kan de roze chocolade ook al online bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.