Barry Callebaut lanceert roze chocolade ook in Europa

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen

Roze chocolade nu ook in Europa, als roze KitKat-repen
Nestlé

Begin dit jaar stelde Barry Callebaut zijn roze chocolade al voor in Japan; nu is het de beurt aan Europa, waar Nestlé volgende week de eerste roze KitKat-reep op de markt brengt. De vierde soort chocolade is smeuïg en heeft een fruitige bessensmaak.

 

Roze KitKat-repen bij Tesco

Vanaf volgende week vinden klanten van de Britse supermarktketen Tesco naast KitKat-repen met melkchocolade ook een variant met roze chocolade in de rekken. Nestlé is daarmee het eerste voedingsbedrijf dat de nieuwe chocoladesoort commercialiseert in Europa. Het recept van de roze KitKat-repen werd deels ontwikkeld in België, net als de roze chocolade zelf overigens.

 

Het kostte Barry Callebaut verschillende jaren om het recept van de nieuwe chocoladesoort op punt te stellen, maar de roze chocolade verovert inmiddels de harten van chocoladeliefhebbers wereldwijd. Het nieuwe lekkers is gemaakt van de Ruby-cacaoboon, een bijzonder product met specifieke eigenschappen, waaronder een karakteristiek roze kleur en een fruitige smaak die nu ook zal doorschemeren in de nieuwe KitKat-repen van Nestlé.

 

De repen zijn sinds begin dit jaar beschikbaar in Japan, maar in Europa zijn ze voorlopig enkel te vinden bij Tesco in het Verenigd Koninkrijk. Later dit jaar plant Nestlé een verdere uitrol in Europa. Wanneer de Benelux aan de beurt is, is nog niet duidelijk, maar wie niet wil wachten, kan de roze chocolade ook al online bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.