Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België | RetailDetail

Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

Vanaf 15 oktober zal Rudi Petit-Jean aantreden als directeur van Sligro-ISPC in België. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van het dit jaar overgenomen ISPC en de uitbouw van het vestigingennetwerk van Sligro-ISPC.

Neemt stokje over van Ivan Sabbe

“Rudi Petit-Jean heeft de afgelopen 20 jaar als formuledirecteur van Gamma in België de keten laten groeien van 34 naar 86 winkels. Deze ervaring past uitstekend bij de plannen van Sligro Food Group Belgium,” meldt het foodservicebedrijf in een persbericht. Als directeur Sligro-ISPC zal Petit-Jean deel uitmaken van het directieteam van Sligro Food Group Belgium. Hij neemt in deze rol de verantwoordelijkheden over van Ivan Sabbe, die na de acquisitie van ISPC was aangebleven als directeur.

 

Het nieuws komt niet helemaal als een verrassing: gisteren nog voorspelde retailkenner Jorg Snoeck op onze website dat Rudi Petit-Jean weleens zou kunnen kiezen voor zijn tweede grote passie, de voeding.

 

“Mooie en logische keuze”

Betekent de overstap van DIY naar food een grote cultuurschok? We vroegen het aan iemand die de omgekeerde beweging maakte. “Toen ik nog bij Unilever Food Solutions werkte had ik Sligro als klant,” zegt Dieter Struye, general manager Brico. “Er zijn zeker parallellen. Zoals consumenten een heel grote betrokkenheid hebben bij klussen – veel meer dan bij de dagelijkse boodschappen – zo zijn chefs heel erg begaan met de producten waarmee ze werken. Het economisch model is wel anders: DHZ is ‘slow moving’, voedingsaankopen gebeuren op dagelijkse basis. Dus dat is een uitdaging. Maar ik vind het een mooie en logische keuze. Rudi heeft bovendien ervaring in een Beneluxorganisatie.”

 

Dat laatste bevestigt ook Eddy Priem, die jaren samenwerkte met Rudi Petit-Jean: “Rudi is een echte klusser in hart en nieren. Ik heb hem zijn eerste appartement weten verbouwen, en zijn eerste huis. Hij is doordrongen van DIY. Maar hij is ook een echte foodie, een ware Bourgondiër. Wie het geluk heeft gehad om uitgenodigd te worden op een etentje bij hem thuis, weet dat hij heerlijk kan koken. Wat past er dus beter bij hem dan een foodbedrijf? Bovendien is hij vertrouwd met de verschillen tussen de Nederlandse en de Belgische managementscultuur. Hij gaat het bij Sligro zeker waarmaken!”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.