Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH | RetailDetail

Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH

Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH

De kookhulp die Albert Heijn inschakelde om klanten te helpen bij de bereiding van hun kerstmaal heeft zich niet verveeld. Tussen kerstavond en tweede kerstdag ontving hij ruim 3000 oproepen.

Zelfs vanuit het buitenland

De klanten van Albert Heijn konden op 24, 25 en 26 december, telkens van 10u tot 22u, gebruik maken van de instant messaging service WhatsApp om hun kookprobleem voor te leggen aan het kookteam van de Allerhande-receptendienst van de supermarktketen.

 

Meer dan drieduizend mensen hebben er gebruik van gemaakt. Het gros kwam vanuit Nederland, maar zelfs vanuit het buitenland - waaronder Australië, Zweden en Amerika - liepen vragen binnen.

 

Vooral over de chocobombe, die op de kerstcover van het Allerhande-magazine stond, werden vragen gesteld, maar ook bij de bereiding van vlees (hoe lang bakken en op welke temperatuur) en desserts kwam kokend Nederland geregeld vast te zitten.

 

Vier op de tien is gestresseerd

Uit een bevraging leerde Albert Heijn dat meer dan 4 op de 10 Nederlanders stress ervaart tijdens de (voor)bereidingen van het kerstdiner. En dat is niet gek, want bij 65% van de mensen mislukt wel eens een kerstgerecht. Het vaakst is dat het gevolg van het laten aanbranden van de maaltijd, het tweede meest voorkomende probleem is het serveren van voedsel dat nog niet gaar is. Ook durven mensen al eens ingrediënten vergeten.

 

Met het hoofdgerecht hebben de Nederlanders de meeste moeite. Dit mislukt het vaakst, gevolgd door het nagerecht. En opmerkelijk: mannen houden vaker het hoofd koel tijdens het koken voor Kerst dan vrouwen. Bijna de helft van de vrouwen staat weleens gestresseerd in de keuken tegenover een derde van de mannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.