Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH

Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH

De kookhulp die Albert Heijn inschakelde om klanten te helpen bij de bereiding van hun kerstmaal heeft zich niet verveeld. Tussen kerstavond en tweede kerstdag ontving hij ruim 3000 oproepen.

Zelfs vanuit het buitenland

De klanten van Albert Heijn konden op 24, 25 en 26 december, telkens van 10u tot 22u, gebruik maken van de instant messaging service WhatsApp om hun kookprobleem voor te leggen aan het kookteam van de Allerhande-receptendienst van de supermarktketen.

 

Meer dan drieduizend mensen hebben er gebruik van gemaakt. Het gros kwam vanuit Nederland, maar zelfs vanuit het buitenland - waaronder Australië, Zweden en Amerika - liepen vragen binnen.

 

Vooral over de chocobombe, die op de kerstcover van het Allerhande-magazine stond, werden vragen gesteld, maar ook bij de bereiding van vlees (hoe lang bakken en op welke temperatuur) en desserts kwam kokend Nederland geregeld vast te zitten.

 

Vier op de tien is gestresseerd

Uit een bevraging leerde Albert Heijn dat meer dan 4 op de 10 Nederlanders stress ervaart tijdens de (voor)bereidingen van het kerstdiner. En dat is niet gek, want bij 65% van de mensen mislukt wel eens een kerstgerecht. Het vaakst is dat het gevolg van het laten aanbranden van de maaltijd, het tweede meest voorkomende probleem is het serveren van voedsel dat nog niet gaar is. Ook durven mensen al eens ingrediënten vergeten.

 

Met het hoofdgerecht hebben de Nederlanders de meeste moeite. Dit mislukt het vaakst, gevolgd door het nagerecht. En opmerkelijk: mannen houden vaker het hoofd koel tijdens het koken voor Kerst dan vrouwen. Bijna de helft van de vrouwen staat weleens gestresseerd in de keuken tegenover een derde van de mannen.

Tags: