Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH | RetailDetail

Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH

Ruim 3000 vragen om kookbijstand bij AH

De kookhulp die Albert Heijn inschakelde om klanten te helpen bij de bereiding van hun kerstmaal heeft zich niet verveeld. Tussen kerstavond en tweede kerstdag ontving hij ruim 3000 oproepen.

Zelfs vanuit het buitenland

De klanten van Albert Heijn konden op 24, 25 en 26 december, telkens van 10u tot 22u, gebruik maken van de instant messaging service WhatsApp om hun kookprobleem voor te leggen aan het kookteam van de Allerhande-receptendienst van de supermarktketen.

 

Meer dan drieduizend mensen hebben er gebruik van gemaakt. Het gros kwam vanuit Nederland, maar zelfs vanuit het buitenland - waaronder Australië, Zweden en Amerika - liepen vragen binnen.

 

Vooral over de chocobombe, die op de kerstcover van het Allerhande-magazine stond, werden vragen gesteld, maar ook bij de bereiding van vlees (hoe lang bakken en op welke temperatuur) en desserts kwam kokend Nederland geregeld vast te zitten.

 

Vier op de tien is gestresseerd

Uit een bevraging leerde Albert Heijn dat meer dan 4 op de 10 Nederlanders stress ervaart tijdens de (voor)bereidingen van het kerstdiner. En dat is niet gek, want bij 65% van de mensen mislukt wel eens een kerstgerecht. Het vaakst is dat het gevolg van het laten aanbranden van de maaltijd, het tweede meest voorkomende probleem is het serveren van voedsel dat nog niet gaar is. Ook durven mensen al eens ingrediënten vergeten.

 

Met het hoofdgerecht hebben de Nederlanders de meeste moeite. Dit mislukt het vaakst, gevolgd door het nagerecht. En opmerkelijk: mannen houden vaker het hoofd koel tijdens het koken voor Kerst dan vrouwen. Bijna de helft van de vrouwen staat weleens gestresseerd in de keuken tegenover een derde van de mannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.