SABMiller zet deal met AB InBev on hold

SABMiller zet deal met AB InBev on hold

SABMiller zet deal met AB InBev on hold

Bij SABMiller zijn ze voorlopig gestopt met de voorbereidingen op de fusie met AB InBev. Die beslissing komt er nadat enkele aandeelhouders niet meer tevreden zijn met het overnamebod, omdat de waarde van de pond sterk is gedaald.

 

Verhoogd bod

Een aantal aandeelhouders vindt dat ze niet genoeg gecompenseerd zijn voor de val van de pond, ten gevolge van de Brexit. AB InBev verhoogde nochtans onlangs zijn bod met 1 pond per aandeel.

 

Voorlopig is het nog niet duidelijk wat er nu gaat gebeuren, maar dat er een kink in de kabel zit, is duidelijk. De raad van bestuur van SABMiller bekijkt nu het laatste bod van AB InBev en het is afwachten wat hun beslissing zal zijn.

 

Enkele dagen geleden leek de deal bijna volledig rond, nadat de goedkeuring van de Europese en Amerikaanse mededingingsautoriteiten was verkregen.

 

Ook problemen bij andere partijen

De raad blijkt nu echter bang te zijn dat een aantal aandeelhouders de fusie uiteindelijk niet zal goedkeuren. Tot het probleem is opgelost, heeft SABMiller besloten om al het contact met AB InBev, rond de voorbereiding van de fusie, stop te zetten.

 

Ook bij Molson Coors en Asahi zullen ze de ontwikkelingen opvolgen. Zij nemen immers delen van SABMiller over, maar die deals worden enkel afgerond als de fusie met AB InBev er ook effectief komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.