Schwarz (Lidl) verdringt Carrefour als grootste supermarktbedrijf van Europa | RetailDetail

Schwarz (Lidl) verdringt Carrefour als grootste supermarktbedrijf van Europa

Schwarz (Lidl) verdringt Carrefour als grootste supermarktbedrijf van Europa

Het Duitse Schwarz, moederbedrijf van ketens Lidl en Kaufland, heeft Carrefour van de troon gestoten als het grootste supermarktbedrijf van Europa. De omzet van de Schwarz Gruppe steeg in het voorbije boekjaar dan ook met 7 procent naar 79,3 miljard euro.

350.000 werknemers

Daarmee hebben de Duitsers plots een voorsprong van 4 miljard euro op Carrefour. Bij Lidl groeide de omzet met 9 procent naar 59 miljard euro, terwijl Kaufland een groei van 2,8 procent liet optekenen en rond 20 miljard euro uitkomt.

 

Het bedrijf heeft die sterke groei vooral te danken aan de internationale expansie en het is nog niet van plan om daar mee op te houden. "Wij hebben de financiële kracht om het bedrijf verder uit te breiden", zegt het concern aan het Duitse vakblad LebensmittelZeitung. Vorig jaar alleen al investeerde het vijf miljard euro in winkel- en logistiek vastgoed. Ondertussen werken er al 350.000 mensen voor Lidl en Kaufland samen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.