Sergio Herman gaat betere frites bakken | RetailDetail

Sergio Herman gaat betere frites bakken

 Sergio Herman gaat betere frites bakken

Topkok Sergio Herman gaat de betere frites bakken. Halverwege deze maand opent hij in Den Haag de eerste vestiging van Frites Atelier Amsterdam. Kort daarna begint de luxe-patatformule met zaken in Amsterdam, Arnhem en Utrecht.

 

Ook Friet District in Den Haag

Den Haag kreeg gisteren al een luxe-patatzaak met de opening van het Friet DistrictHet Friet District in de Haagse Prinsestraat biedt patat van biologisch geteelde aardappelen en heeft een trendy interieur.

 

De vestiging wordt gerund door Enzio van Vloten en Dennis Sterk. Zij zijn medewerkers van investeerder Niven Kunz. Kunz is de eigenaar en chef-kok van het met een Michelinster bekroonde restaurant Niven in Rijswijk.

 

Horeca ontdekt luxefrites

Topchef Sergio Herman wordt mede-eigenaar van het concept Frites Atelier Amsterdam, waarin hij samenwerkt met Pieter Munten en Lhassan Ait Ali. De luxefriteszaak, met een interieurontwerp van Piet Boon, biedt frites van Zeeuwse aardappelrassen met sauzen zonder conserveermiddelen. Een portie patat  van 250 gram kost er 3,50 tot 6 euro, een groentengerecht is er te verkrijgen voor 5 tot 7,50 euro. Snacks zoals kroketten staan voorlopig niet op het menu.

 

De zaak in de Venestraat in Den Haag zou afgelopen week van start gaan, maar de opening is uitgesteld tot later deze maand. Waar Frites Atelier Amsterdam in Amsterdam en Utrecht openen is nog niet bekend gemaakt. Het filiaal in de Arnhemse binnenstad komt op de hoek van de Vijzelstraat en de Bakkerstraat.

 

Herman werd bekend met zijn restaurant Oud-Sluis, waarmee hij drie Michelinsterren had. Dat restaurant sloot in 2013. Op dit moment heeft Herman Pure C in Cadzand met één ster. In Antwerpen runt hij The Jane met twee sterren.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.