Shell-stations krijgen Starbucks | RetailDetail

Shell-stations krijgen Starbucks

Shell-stations krijgen Starbucks

Starbucks gaat in Nederland bij enkele tankstations van Shell filialen openen. De eerste daarvan zal zijn deuren openen in de tweede helft van 2014 bij Shell Haarrijn aan de A2 in Breukelen.

"Extra stimulans om voor Shell te kiezen"

Momenteel is er nog niet geweten hoeveel vestigingen Starbucks in samenwerking met Shell wil openen. De samenwerking blijft echter niet beperkt tot Nederland: ook in Frankrijk zullen er filialen van Starbucks bij tankstations van Shell verschijnen. "Door Starbucks-producten aan te bieden in onze winkels, kunnen we onze klanten een aanvullende service aanbieden", zegt Shells retailmanager Linda van Schaik aan Out.Of.Home Shops.

 

"In de helft van de stops worden er winkelaankopen gedaan bij onze tankstations. Wij begrijpen hoe belangrijk het voor onze klanten is om onderweg koffie te kunnen krijgen. Door Starbucks onderdeel te maken van hun reis, geven we consumenten een extra stimulans om voor Shell te kiezen", meent van Schaik.

 

Ook bij Starbucks zien ze grote voordelen in de samenwerking met Shell. "Langs autowegen in Nederland wordt bijzonder veel koffie gedronken. Starbucks wil graag daar vertegenwoordigd zijn waar mensen wonen, werken en reizen, en wij zijn van mening dat Shell de perfecte branding en infrastructuur heeft om Starbucks koffie aan te bieden aan de vele Nederlandse automobilisten", zegt Arjan Oudejans van Starbucks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.