SherlockCheese overgenomen door Belgische distributeur Milcobel

SherlockCheese overgenomen door Belgische distributeur Milcobel

De Belgische zuivelcoöperatie Milcobel heeft het Noord-Hollandse SherlockCheese overgenomen. Dat bedrijf uit Nieuw-Vennep ontstond nochtans pas in september uit de fusie van Verbaekel & Seggelink en Ravoska Kaasimport en is gespecialiseerd in buitenlandse kazen.

Milcobel is een Belgische zuivelgroep die in 1906 in het West-Vlaamse Langemark gesticht werd en zich gaandeweg uitbreidde met het Antwerpse Inza, het Brugse Kaasimport Jan Dupont en het Luikse Camal. Met een omzet van 800 miljoen euro is de groep beduidend groter dan zijn nieuwe dochteronderneming, die een omzet van 20 miljoen kan voorleggen. Milcobel zegt te streven naar een goede samenwerking tussen haar distributieonderdelen en de nieuwste aanwinst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,8 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Back to top