SherlockCheese overgenomen door Belgische distributeur Milcobel | RetailDetail

SherlockCheese overgenomen door Belgische distributeur Milcobel

SherlockCheese overgenomen door Belgische distributeur Milcobel

De Belgische zuivelcoöperatie Milcobel heeft het Noord-Hollandse SherlockCheese overgenomen. Dat bedrijf uit Nieuw-Vennep ontstond nochtans pas in september uit de fusie van Verbaekel & Seggelink en Ravoska Kaasimport en is gespecialiseerd in buitenlandse kazen.

Milcobel is een Belgische zuivelgroep die in 1906 in het West-Vlaamse Langemark gesticht werd en zich gaandeweg uitbreidde met het Antwerpse Inza, het Brugse Kaasimport Jan Dupont en het Luikse Camal. Met een omzet van 800 miljoen euro is de groep beduidend groter dan zijn nieuwe dochteronderneming, die een omzet van 20 miljoen kan voorleggen. Milcobel zegt te streven naar een goede samenwerking tussen haar distributieonderdelen en de nieuwste aanwinst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.