SherlockCheese overgenomen door Belgische distributeur Milcobel

SherlockCheese overgenomen door Belgische distributeur Milcobel

De Belgische zuivelcoöperatie Milcobel heeft het Noord-Hollandse SherlockCheese overgenomen. Dat bedrijf uit Nieuw-Vennep ontstond nochtans pas in september uit de fusie van Verbaekel & Seggelink en Ravoska Kaasimport en is gespecialiseerd in buitenlandse kazen.

Milcobel is een Belgische zuivelgroep die in 1906 in het West-Vlaamse Langemark gesticht werd en zich gaandeweg uitbreidde met het Antwerpse Inza, het Brugse Kaasimport Jan Dupont en het Luikse Camal. Met een omzet van 800 miljoen euro is de groep beduidend groter dan zijn nieuwe dochteronderneming, die een omzet van 20 miljoen kan voorleggen. Milcobel zegt te streven naar een goede samenwerking tussen haar distributieonderdelen en de nieuwste aanwinst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top