Simply Food debuteert in september | RetailDetail

Simply Food debuteert in september

Simply Food debuteert in september

De Britse foodformule Simply Food, een dochteronderneming van Marks & Spencer, opent op 10 september zijn eerste Nederlandse vestiging bij het tankstation Bijleveld van BP aan de A12 bij Harmelen.

Naar zes vestigingen van Simply Food

Bij het tankstation zijn straks zevenhonderd verse voedingsproducten te koop, waaronder een breed assortiment aan sandwiches en kant-en-klare maaltijden. Daarnaast maken volgens AD/Groene Hart onder meer bloemen en basisboodschappen deel uit van het assortiment.

 

Marks & Spencer ontwikkelde Simply Food als formule voor losstaande vestigingen. Zoals La Place voor V&D een belangrijke omzetmachine is, zo is Simply Food dat voor Marks & Spencer. De afgelopen jaren is de keten weer actief geworden op het Europese vasteland, met onder andere een filiaal in de Kalverstraat in Amsterdam en binnenkort een in Den Haag.

 

De komst van de Simply Food-winkels was al eerder aangekondigd, maar de timing en de locatie van de eerste vestiging was nog niet bekend. Het is de bedoeling dat er in eerste instantie in Nederland zes van deze vestigingen komen in de Randstad.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.