Simply Food debuteert in september | RetailDetail

Simply Food debuteert in september

Simply Food debuteert in september

De Britse foodformule Simply Food, een dochteronderneming van Marks & Spencer, opent op 10 september zijn eerste Nederlandse vestiging bij het tankstation Bijleveld van BP aan de A12 bij Harmelen.

Naar zes vestigingen van Simply Food

Bij het tankstation zijn straks zevenhonderd verse voedingsproducten te koop, waaronder een breed assortiment aan sandwiches en kant-en-klare maaltijden. Daarnaast maken volgens AD/Groene Hart onder meer bloemen en basisboodschappen deel uit van het assortiment.

 

Marks & Spencer ontwikkelde Simply Food als formule voor losstaande vestigingen. Zoals La Place voor V&D een belangrijke omzetmachine is, zo is Simply Food dat voor Marks & Spencer. De afgelopen jaren is de keten weer actief geworden op het Europese vasteland, met onder andere een filiaal in de Kalverstraat in Amsterdam en binnenkort een in Den Haag.

 

De komst van de Simply Food-winkels was al eerder aangekondigd, maar de timing en de locatie van de eerste vestiging was nog niet bekend. Het is de bedoeling dat er in eerste instantie in Nederland zes van deze vestigingen komen in de Randstad.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.