Simply Food debuteert in september | RetailDetail

Simply Food debuteert in september

Simply Food debuteert in september

De Britse foodformule Simply Food, een dochteronderneming van Marks & Spencer, opent op 10 september zijn eerste Nederlandse vestiging bij het tankstation Bijleveld van BP aan de A12 bij Harmelen.

Naar zes vestigingen van Simply Food

Bij het tankstation zijn straks zevenhonderd verse voedingsproducten te koop, waaronder een breed assortiment aan sandwiches en kant-en-klare maaltijden. Daarnaast maken volgens AD/Groene Hart onder meer bloemen en basisboodschappen deel uit van het assortiment.

 

Marks & Spencer ontwikkelde Simply Food als formule voor losstaande vestigingen. Zoals La Place voor V&D een belangrijke omzetmachine is, zo is Simply Food dat voor Marks & Spencer. De afgelopen jaren is de keten weer actief geworden op het Europese vasteland, met onder andere een filiaal in de Kalverstraat in Amsterdam en binnenkort een in Den Haag.

 

De komst van de Simply Food-winkels was al eerder aangekondigd, maar de timing en de locatie van de eerste vestiging was nog niet bekend. Het is de bedoeling dat er in eerste instantie in Nederland zes van deze vestigingen komen in de Randstad.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top