SLA wil naar andere steden | RetailDetail

SLA wil naar andere steden

SLA wil naar andere steden

De versformule SLA wil beginnen in andere steden. De foodserviceketen heeft nu vijf vestigingen in Amsterdam, maar opent dit jaar nog in Den Haag, Rotterdam en Utrecht.

 

Lunch, diner en afhalen

Dit vertelt oprichter Jop van de Graaf in een interview met Marketing Tribune. Van de Graaf begon SLA twee jaar geleden samen met Nina Pierson. De keten brengt verse gezonde salades, sappen, soepen en smoothies. De producten zijn van het seizoen, biologisch en van lokale herkomst.

 

De formule richt zich in de vestigingen op lunch en diner en maaltijden voor afhalen, waarbij vooral afhaal steeds belangrijker wordt: "Wij willen groen eten toegankelijker maken door afhaalfaciliteiten te bieden. Wij willen ook bewijzen dat gezond eten lekker kan zijn, door relaxte zitjes te maken zodat je ook ter plaatse kunt genieten van je sla en door zelf te kunnen kiezen: doe mij maar zonder tomaat", stelt Van De Graaf.

 

 

Buitenland lonkt

De SLA-keten wil graag groeien en groot worden, "dus als de markt hier verzadigd is, stappen we naar het buitenland", vertelt de oprichter. "De stap naar de VS is wellicht te groot, maar als Nederland vol zit met SLA's lonken Scandinavië, Frankrijk, Duitsland en misschien zelfs Azië."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.