SLA wil naar andere steden | RetailDetail

SLA wil naar andere steden

SLA wil naar andere steden

De versformule SLA wil beginnen in andere steden. De foodserviceketen heeft nu vijf vestigingen in Amsterdam, maar opent dit jaar nog in Den Haag, Rotterdam en Utrecht.

 

Lunch, diner en afhalen

Dit vertelt oprichter Jop van de Graaf in een interview met Marketing Tribune. Van de Graaf begon SLA twee jaar geleden samen met Nina Pierson. De keten brengt verse gezonde salades, sappen, soepen en smoothies. De producten zijn van het seizoen, biologisch en van lokale herkomst.

 

De formule richt zich in de vestigingen op lunch en diner en maaltijden voor afhalen, waarbij vooral afhaal steeds belangrijker wordt: "Wij willen groen eten toegankelijker maken door afhaalfaciliteiten te bieden. Wij willen ook bewijzen dat gezond eten lekker kan zijn, door relaxte zitjes te maken zodat je ook ter plaatse kunt genieten van je sla en door zelf te kunnen kiezen: doe mij maar zonder tomaat", stelt Van De Graaf.

 

 

Buitenland lonkt

De SLA-keten wil graag groeien en groot worden, "dus als de markt hier verzadigd is, stappen we naar het buitenland", vertelt de oprichter. "De stap naar de VS is wellicht te groot, maar als Nederland vol zit met SLA's lonken Scandinavië, Frankrijk, Duitsland en misschien zelfs Azië."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.