Sligro 3.0 binnen 5 jaar in heel Nederland | RetailDetail

Sligro 3.0 binnen 5 jaar in heel Nederland

Sligro 3.0 binnen 5 jaar in heel Nederland

Gisteren opende Sligro in Maastricht de eerste vestiging volgens een nieuw concept. 'Sligro 3.0' zal in de komende vijf jaar uitgerold worden naar heel Nederland.

Barristacorner

De nieuwe winkel heeft een oppervlakte van 14.000 m² en een assortiment van 45.000 artikelen. In het nieuwe concept, dat Sligro 3.0 werd gedoopt, zijn 5000 nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment: vooral non-food werd danig uitgebreid, meestal met artikels die nodig zijn in de food. "Bij sommige productgroepen kan je de vraag stellen: moet dit de volle ruimte krijgen? Tuinassortiment is hier bijvoorbeeld kleiner. In Eindhoven is daar overigens wel meer ruimte voor", zegt directeur foodservice Willem-Jan Strijbosch.

 

Naast de nieuwe producten zijn er ook volledig nieuwe afdelingen voorzien, zoals een Spice Market en een Barristacorner. Bij die laatste hebben klanten de mogelijkheid om 24 soorten koffie te proeven, al is er ook veel aandacht voor thee. Daarnaast werd ook de vleesafdeling aangepakt.

 

"Kaf van het koren"

Het nieuwe concept past volgens CEO Koen Slippens bij de verandering die plaatsvindt in de horeca. "Er is een fundamentele verandering aan de gang in hoe je als horecaondernemer verschil kunt maken. Daar past ook een fundamenteel andere dienstverlening aan die horecaondernemer bij."

 

"Het kaf gaat zich van het koren scheiden. Er liggen zeer mooie kansen voor ondernemers die het echt beter dan de rest doen, maar je zult wel duidelijk ergens onderscheidend in moeten zijn. Dat kan ook in prijs zijn, of in beleving", zegt hij aan Foodbrigade.

 

Maastricht is de eerste winkel die volgens het nieuwe concept werd ontwikkeld, maar dat zal de komende jaren uitgerold worden naar heel Nederland. De eerste vestigingen die het voorbeeld van Maastricht zullen volgen, zijn Gouda, Den Haag, Eindhoven, Enschede en Veghel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.