Sligro dankt omzetgroei aan overnames | RetailDetail

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

Sligro dankt omzetgroei aan overnames
Sligro Food Group

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

 

Winstgevende overnames

De Sligro-groep sluit het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar af met positieve cijfers: de groothandelsgroep zag zijn opbrengsten stijgen naar 722 miljoen euro (+7,9%). De overnames die het bedrijf de voorbije maanden afrondde, hebben evenwel een sterke impact op de cijfers: zonder het effect daarvan verloor Sligro immers 0,7% aan omzet.

 

Half september nam Sligro de drankengroothandel van Heineken over, een deal die het bedrijf in 2017 een flinke omzetstijging (7,8%) in de foodafdeling opleverde. Ook de overname van de Belgische horecagroothandel ISPC begin 2017 stuwde de omzet van Sligro de hoogte in, een verdere boost kwam er met de overname van kerstcadeaubedrijf Tintelingen.

 

Sinds vorige maand gaat Sligro Food Group bovendien verder zonder zijn supermarktketen Emté, die lange tijd negatief bleef wegen op de bedrijfsresultaten en uiteindelijk voor 410 miljoen euro verkocht werd aan een consortium van Jumbo en Coop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.