Sligro dankt omzetgroei aan overnames | RetailDetail

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

Sligro dankt omzetgroei aan overnames
Sligro Food Group

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

 

Winstgevende overnames

De Sligro-groep sluit het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar af met positieve cijfers: de groothandelsgroep zag zijn opbrengsten stijgen naar 722 miljoen euro (+7,9%). De overnames die het bedrijf de voorbije maanden afrondde, hebben evenwel een sterke impact op de cijfers: zonder het effect daarvan verloor Sligro immers 0,7% aan omzet.

 

Half september nam Sligro de drankengroothandel van Heineken over, een deal die het bedrijf in 2017 een flinke omzetstijging (7,8%) in de foodafdeling opleverde. Ook de overname van de Belgische horecagroothandel ISPC begin 2017 stuwde de omzet van Sligro de hoogte in, een verdere boost kwam er met de overname van kerstcadeaubedrijf Tintelingen.

 

Sinds vorige maand gaat Sligro Food Group bovendien verder zonder zijn supermarktketen Emté, die lange tijd negatief bleef wegen op de bedrijfsresultaten en uiteindelijk voor 410 miljoen euro verkocht werd aan een consortium van Jumbo en Coop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.