Sligro-dochter Emté ziet omzet verder dalen | RetailDetail

Sligro-dochter Emté ziet omzet verder dalen

Sligro-dochter Emté ziet omzet verder dalen

Supermarktketen Emté heeft in het derde kwartaal moeten toezien hoe de omzetten daalden. Daarmee doet de keten het in het derde kwartaal nog slechter dan in de voorgaande kwartalen. Sligro in zijn geheel zag de omzet wel stijgen.

"Felle prijsconcurrentie in supermarktkanaal"

In het derde kwartaal kwam de omzet van Emté uit op 202 miljoen euro, een daling van 3,7% ten opzichte van vorig jaar. Ook de identieke omzet daalde met 2,6% in het derde kwartaal. De omzet voor de eerste drie kwartalen van het financieel jaar daalde van 635 miljoen euro naar 617 miljoen euro.

 

Toch kon Sligro Food Group in zijn geheel nog een omzetgroei van 0,4% laten optekenen in het derde kwartaal, van 620 naar 637 miljoen euro, dankzij sterke prestaties bij de afdeling Foodservice. Daar steeg de omzet immers met 5,8%.

 

"De bestedingen in het supermarktkanaal staan onder druk en er is sprake van felle prijsconcurrentie. Ook de foodservicemarkt krimpt nog, al is die krimp beperkt. Voor Sligro Food Group is vooral de ontwikkeling in het belangrijke vierde kwartaal van veel belang voor haar jaarresultaat", schrijft Sligro Food Group in zijn trading update voor het derde kwartaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.