Sligro Food Group neemt CaterTech over | RetailDetail

Sligro Food Group neemt CaterTech over

Sligro Food Group neemt CaterTech over

Sligro Food Group heeft CaterTech overgenomen, een bedrijf dat gespecialiseerd is in professionele keukeninrichting. Sligro is de eigenaar van supermarktketen Emté, maar breidt met deze overname zijn foodservice-segment uit.

Complementair

De diensten van CaterTech worden voornamelijk toegespitst op hotels, bedrijfsrestaurants, de gezondheidszorg, het onderwijs en de scheepvaart. Sligro Food Group hoopt dat CaterTech complementair zal zijn met de huidige activiteiten van het bedrijf.

 

Catertech haalde in 2014 een omzet van 22 miljoen euro en heeft momenteel 106 werknemers in dienst. Het zal zijn activiteiten onder eigen naam mogen voortzetten. Sligro Food Group verwacht dat de nieuwe aanwinst vanaf 2016 zal bijdragen aan de winst van het bedrijf. Er werd geen overnamebedrag bekendgemaakt.

 

Begin deze week maakte Sligro Food Group nog bekend dat het komend najaar een nieuwe generatie van de Emté-supermarkten zal voorstellen. Daarmee hoopt het de supermarkten meer onderscheidend te maken van zijn concurrenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.