Sligro Food Group neemt CaterTech over | RetailDetail

Sligro Food Group neemt CaterTech over

Sligro Food Group neemt CaterTech over

Sligro Food Group heeft CaterTech overgenomen, een bedrijf dat gespecialiseerd is in professionele keukeninrichting. Sligro is de eigenaar van supermarktketen Emté, maar breidt met deze overname zijn foodservice-segment uit.

Complementair

De diensten van CaterTech worden voornamelijk toegespitst op hotels, bedrijfsrestaurants, de gezondheidszorg, het onderwijs en de scheepvaart. Sligro Food Group hoopt dat CaterTech complementair zal zijn met de huidige activiteiten van het bedrijf.

 

Catertech haalde in 2014 een omzet van 22 miljoen euro en heeft momenteel 106 werknemers in dienst. Het zal zijn activiteiten onder eigen naam mogen voortzetten. Sligro Food Group verwacht dat de nieuwe aanwinst vanaf 2016 zal bijdragen aan de winst van het bedrijf. Er werd geen overnamebedrag bekendgemaakt.

 

Begin deze week maakte Sligro Food Group nog bekend dat het komend najaar een nieuwe generatie van de Emté-supermarkten zal voorstellen. Daarmee hoopt het de supermarkten meer onderscheidend te maken van zijn concurrenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.