Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Supermarkt- en groothandelsconcern Sligro Food Group heeft een belang van 49% genomen in de nieuwe internetwinkel en afhaalservice Superdirect.com.

Leren van elkaar

Sligro wordt tevens leverancier van Superdirect.com en de groothandel wil leren van de ervaringen die Superdirect.com zal krijgen met afhaalpunten. Er zijn evenwel geen plannen voor verdere samenwerking tussen Sligro en Superdirect.com.

 

De keuze van Sligro om ervaring met e-commerce en distributie via afhaalpunten niet via de eigen EMTE-supermarkten te krijgen, is een bewuste keuze. Op de site Levensmiddelenkrant.nl zegt woordvoerder Wilco Jansen van Sligro: “Superdirect.com profiteert van onze inkoop. Wij zijn hoofdleverancier, maar spelen verder geen rol in de logistiek achter het afhaalpunt.”

 

Afhaalservice in Barendrecht

Superdirect.com wil een netwerk van afhaalpunten worden waar consumenten op door hun gekozen tijdstippen online bestelde boodschappen gegroepeerd kunnen afhalen. De dienst werpt zich met andere woorden op als een concurrent van Albert Heijns Pick Up Points.

 

Het nieuwe bedrijf krijgt een distributiecentrum in Barendrecht. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

Tags: