Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Supermarkt- en groothandelsconcern Sligro Food Group heeft een belang van 49% genomen in de nieuwe internetwinkel en afhaalservice Superdirect.com.

Leren van elkaar

Sligro wordt tevens leverancier van Superdirect.com en de groothandel wil leren van de ervaringen die Superdirect.com zal krijgen met afhaalpunten. Er zijn evenwel geen plannen voor verdere samenwerking tussen Sligro en Superdirect.com.

 

De keuze van Sligro om ervaring met e-commerce en distributie via afhaalpunten niet via de eigen EMTE-supermarkten te krijgen, is een bewuste keuze. Op de site Levensmiddelenkrant.nl zegt woordvoerder Wilco Jansen van Sligro: “Superdirect.com profiteert van onze inkoop. Wij zijn hoofdleverancier, maar spelen verder geen rol in de logistiek achter het afhaalpunt.”

 

Afhaalservice in Barendrecht

Superdirect.com wil een netwerk van afhaalpunten worden waar consumenten op door hun gekozen tijdstippen online bestelde boodschappen gegroepeerd kunnen afhalen. De dienst werpt zich met andere woorden op als een concurrent van Albert Heijns Pick Up Points.

 

Het nieuwe bedrijf krijgt een distributiecentrum in Barendrecht. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top