Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst | RetailDetail

Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Supermarkt- en groothandelsconcern Sligro Food Group heeft een belang van 49% genomen in de nieuwe internetwinkel en afhaalservice Superdirect.com.

Leren van elkaar

Sligro wordt tevens leverancier van Superdirect.com en de groothandel wil leren van de ervaringen die Superdirect.com zal krijgen met afhaalpunten. Er zijn evenwel geen plannen voor verdere samenwerking tussen Sligro en Superdirect.com.

 

De keuze van Sligro om ervaring met e-commerce en distributie via afhaalpunten niet via de eigen EMTE-supermarkten te krijgen, is een bewuste keuze. Op de site Levensmiddelenkrant.nl zegt woordvoerder Wilco Jansen van Sligro: “Superdirect.com profiteert van onze inkoop. Wij zijn hoofdleverancier, maar spelen verder geen rol in de logistiek achter het afhaalpunt.”

 

Afhaalservice in Barendrecht

Superdirect.com wil een netwerk van afhaalpunten worden waar consumenten op door hun gekozen tijdstippen online bestelde boodschappen gegroepeerd kunnen afhalen. De dienst werpt zich met andere woorden op als een concurrent van Albert Heijns Pick Up Points.

 

Het nieuwe bedrijf krijgt een distributiecentrum in Barendrecht. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.