Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst | RetailDetail

Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Supermarkt- en groothandelsconcern Sligro Food Group heeft een belang van 49% genomen in de nieuwe internetwinkel en afhaalservice Superdirect.com.

Leren van elkaar

Sligro wordt tevens leverancier van Superdirect.com en de groothandel wil leren van de ervaringen die Superdirect.com zal krijgen met afhaalpunten. Er zijn evenwel geen plannen voor verdere samenwerking tussen Sligro en Superdirect.com.

 

De keuze van Sligro om ervaring met e-commerce en distributie via afhaalpunten niet via de eigen EMTE-supermarkten te krijgen, is een bewuste keuze. Op de site Levensmiddelenkrant.nl zegt woordvoerder Wilco Jansen van Sligro: “Superdirect.com profiteert van onze inkoop. Wij zijn hoofdleverancier, maar spelen verder geen rol in de logistiek achter het afhaalpunt.”

 

Afhaalservice in Barendrecht

Superdirect.com wil een netwerk van afhaalpunten worden waar consumenten op door hun gekozen tijdstippen online bestelde boodschappen gegroepeerd kunnen afhalen. De dienst werpt zich met andere woorden op als een concurrent van Albert Heijns Pick Up Points.

 

Het nieuwe bedrijf krijgt een distributiecentrum in Barendrecht. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top