Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Sligro neemt belang in nieuwe e-commerce- en afhaaldienst

Supermarkt- en groothandelsconcern Sligro Food Group heeft een belang van 49% genomen in de nieuwe internetwinkel en afhaalservice Superdirect.com.

Leren van elkaar

Sligro wordt tevens leverancier van Superdirect.com en de groothandel wil leren van de ervaringen die Superdirect.com zal krijgen met afhaalpunten. Er zijn evenwel geen plannen voor verdere samenwerking tussen Sligro en Superdirect.com.

 

De keuze van Sligro om ervaring met e-commerce en distributie via afhaalpunten niet via de eigen EMTE-supermarkten te krijgen, is een bewuste keuze. Op de site Levensmiddelenkrant.nl zegt woordvoerder Wilco Jansen van Sligro: “Superdirect.com profiteert van onze inkoop. Wij zijn hoofdleverancier, maar spelen verder geen rol in de logistiek achter het afhaalpunt.”

 

Afhaalservice in Barendrecht

Superdirect.com wil een netwerk van afhaalpunten worden waar consumenten op door hun gekozen tijdstippen online bestelde boodschappen gegroepeerd kunnen afhalen. De dienst werpt zich met andere woorden op als een concurrent van Albert Heijns Pick Up Points.

 

Het nieuwe bedrijf krijgt een distributiecentrum in Barendrecht. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top