Sligro trekt naar Antwerpen | RetailDetail

Sligro trekt naar Antwerpen

Sligro trekt naar Antwerpen

De Nederlandse keten Sligro gaat in 2017 een eerste filiaal openen in Antwerpen. Het zal tevens de eerste vestiging van de keten in België zijn. De winkels van Sligro zijn zelfbedieningsgroothandels, vergelijkbaar met Makro.

 

30 miljoen euro investeringen

Sligro bezorgt momenteel al in heel België vanuit zijn distributiecentra en heeft vooral in de grensstreek al een flink aantal Belgische klanten, die over de vloer komen bij de groothandels. Binnenkort kunnen zij dus ook in Antwerpen terecht.


De eerste vestiging in Antwerpen zal een combinatie worden van een groothandel en een distributiecentrum. Later moeten er ook filialen openen in andere Belgische steden.


Sligro maakte in juli al bekend dat het naar België ging komen en ook toen werd al gefluisterd dat Antwerpen de eerste halte zou zijn. Sligro is van plan om ongeveer 30 miljoen euro te investeren in de expansie naar België, verspreid over drie tot vier jaar. Het doel is om één van de drie grootste toeleveranciers te worden in de foodservicesector.


Sligro is in Nederland ook actief met de supermarktketen Emté, maar voorlopig zijn er nog geen plannen om die ook naar België uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.