Sligro ziet winst en omzet licht stijgen

Sligro ziet winst en omzet licht stijgen
Groothandels- en supermarktbedrijf Sligro heeft de winst en de omzet iets zien stijgen in de eerste zes maanden van dit jaar. Vooral de supermarkten onder de Emté-formule deden het goed.

Emté flink meer winstgevend

Sligro realiseerde een winst van 26 miljoen euro, goed voor een toename met 2,3 procent. De omzet kwam uit op 1,2 miljard euro, wat een toename van 1,5 procent betekent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

 

De supermarkten van Emté waren daarbij goed voor een toename van de autonome omzet met 2,6 procent, waarmee de supermarkten de marktgroei ongeveer bijhielden. De supermarkten zijn bovendien flink meer winstgevend geworden.

 

Foodservice lijdt onder de economie

In foodservice had de onderneming veel last van de algemene economische ontwikkelingen en het slechte voorjaar, waardoor de afnemers van Sligro het moeilijk hadden. Hoewel de zomer inmiddels is losgebroken, rekent topman Koen Slippens er nog wel op dat de er sprake blijft van onverminderde omzetdruk en felle concurrentie. Het bedrijf denkt wel nog ruimte te hebben voor kostenbesparingen.

 

In de tweede helft van het jaar moet bovendien rekening worden gehouden met een gewijzigde btw-wetgeving, waardoor de omzet in de tweede helft van het jaar met 30 miljoen euro kan dalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top