Sligro ziet winst en omzet licht stijgen | RetailDetail

Sligro ziet winst en omzet licht stijgen

Sligro ziet winst en omzet licht stijgen
Groothandels- en supermarktbedrijf Sligro heeft de winst en de omzet iets zien stijgen in de eerste zes maanden van dit jaar. Vooral de supermarkten onder de Emté-formule deden het goed.

Emté flink meer winstgevend

Sligro realiseerde een winst van 26 miljoen euro, goed voor een toename met 2,3 procent. De omzet kwam uit op 1,2 miljard euro, wat een toename van 1,5 procent betekent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

 

De supermarkten van Emté waren daarbij goed voor een toename van de autonome omzet met 2,6 procent, waarmee de supermarkten de marktgroei ongeveer bijhielden. De supermarkten zijn bovendien flink meer winstgevend geworden.

 

Foodservice lijdt onder de economie

In foodservice had de onderneming veel last van de algemene economische ontwikkelingen en het slechte voorjaar, waardoor de afnemers van Sligro het moeilijk hadden. Hoewel de zomer inmiddels is losgebroken, rekent topman Koen Slippens er nog wel op dat de er sprake blijft van onverminderde omzetdruk en felle concurrentie. Het bedrijf denkt wel nog ruimte te hebben voor kostenbesparingen.

 

In de tweede helft van het jaar moet bovendien rekening worden gehouden met een gewijzigde btw-wetgeving, waardoor de omzet in de tweede helft van het jaar met 30 miljoen euro kan dalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top