Sligro ziet winst en omzet licht stijgen | RetailDetail

Sligro ziet winst en omzet licht stijgen

Sligro ziet winst en omzet licht stijgen
Groothandels- en supermarktbedrijf Sligro heeft de winst en de omzet iets zien stijgen in de eerste zes maanden van dit jaar. Vooral de supermarkten onder de Emté-formule deden het goed.

Emté flink meer winstgevend

Sligro realiseerde een winst van 26 miljoen euro, goed voor een toename met 2,3 procent. De omzet kwam uit op 1,2 miljard euro, wat een toename van 1,5 procent betekent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

 

De supermarkten van Emté waren daarbij goed voor een toename van de autonome omzet met 2,6 procent, waarmee de supermarkten de marktgroei ongeveer bijhielden. De supermarkten zijn bovendien flink meer winstgevend geworden.

 

Foodservice lijdt onder de economie

In foodservice had de onderneming veel last van de algemene economische ontwikkelingen en het slechte voorjaar, waardoor de afnemers van Sligro het moeilijk hadden. Hoewel de zomer inmiddels is losgebroken, rekent topman Koen Slippens er nog wel op dat de er sprake blijft van onverminderde omzetdruk en felle concurrentie. Het bedrijf denkt wel nog ruimte te hebben voor kostenbesparingen.

 

In de tweede helft van het jaar moet bovendien rekening worden gehouden met een gewijzigde btw-wetgeving, waardoor de omzet in de tweede helft van het jaar met 30 miljoen euro kan dalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.