Sluiting Polare ook probleem voor Bagels & Beans | RetailDetail

Sluiting Polare ook probleem voor Bagels & Beans

Sluiting Polare ook probleem voor Bagels & Beans

De tijdelijke sluiting van de winkels van Polare in Nederland is niet enkel voor de boekenwinkelketen een probleem geweest. Ook Bagels & Beans heeft de nodige financiële schade opgelopen bij de sluiting.

Tienduizenden euro's schade

Bagels & Beans heeft twee shop-in-shops bij Polare – eentje in Rotterdam en eentje in Amsterdam - en ook die moesten dus gedwongen sluiten voor een periode van drie weken. Daardoor zouden ze volgens het bestuur van de koffieketen een financiële schade van tienduizenden euro's geleden hebben.

 

"De schade is echt aanzienlijk. Dan hebben we het over omzetderving, personeel, maar ook veel producten die moesten worden weggegooid", zegt eigenaar Ronald Bakker aan Out of Home Shops. Bakker zegt dan ook dat in de toekomst twee keer te zullen nadenken vooraleer nog eens samen te werken met andere retailers.

 

Te afhankelijk als onderhuurder

"Na het faillissement van Selexyz en de overname door Polare hadden we die conclusie al min of meer getrokken, maar het grote risico is met de sluiting van de Polare-winkels pijnlijk duidelijk geworden. Je bent als onderhuurder enorm afhankelijk van een andere partij. Als het bij die partij mis gaat, zit je zelf ook met de gebakken peren", aldus Bakker.

 

Daarom zal Bagels & Beans weer vooral gaan focussen op eigen filialen. Eind maart opent een nieuwe Bagels & Beans zijn deuren in Amsterdam, recht tegenover het filmmuseum EYE.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.