Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers | RetailDetail

Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers

Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers

Vanwege het hoge groeitempo zoekt Domino's Pizza alleen al in Nederland ongeveer 3000 extra medewerkers. De keten heeft vooral nieuwe winkelmanagers, pizzabakkers en bezorgers nodig.

Pizzaketen kent aanhoudende groei

De pizzaketen wil overal in het land ongeveer 100 winkelmanagers, 1000 pizzabakkers, 1200 scooterbezorgers en 700 fietsbezorgers in dienst nemen en zet bij de aanwerving volop de sociale media in. Huidige werknemers vertellen in filmpjes, verhalen en posts over hun ervaringen. Zij zijn veelal bij Domino's begonnen als winkelmedewerker of bezorger en groeiden met een opleidingstraject uit tot shiftrunner, manager of eigenaar van een eigen vestiging.

 

Domino's Pizza kent al langere tijd een aanhoudende groei: de winst in Europa groeide vorig jaar met 122% en de keten kon ook in het afgelopen kwartaal een forse winst bijboeken. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland actief met inmiddels 200 winkels, wereldwijd zijn er al meer dan 12.500 vestigingen in ruim 70 landen. Vorig jaar kwamen er in Nederland en België 37 nieuwe vestigingen bij en ook dit jaar zet deze trend zich door.

 

Domino's Pizza Nederland is sinds 2006 onderdeel van Domino's Pizza Enterprises Ltd (DPE),  de masterfranchisenemer voor het merk Domino's Pizza in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland en Japan. De formule heeft in deze landen ruim 2240 vestigingen met in totaal 40.000 werknemers en bakt meer dan 95 miljoen pizza's per jaar.

 

Domino's groeit snel door de ruime aandacht die de organisatie aan innovaties besteedt: de keten introduceerde onlangs order anywhere, waarbij de klant via de mobiele app kan bestellen met zijn exacte locatie op GPS, en voerde ook bestellen met Facebook in.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.