Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers | RetailDetail

Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers

Snelgroeiend Domino's zoekt extra medewerkers

Vanwege het hoge groeitempo zoekt Domino's Pizza alleen al in Nederland ongeveer 3000 extra medewerkers. De keten heeft vooral nieuwe winkelmanagers, pizzabakkers en bezorgers nodig.

Pizzaketen kent aanhoudende groei

De pizzaketen wil overal in het land ongeveer 100 winkelmanagers, 1000 pizzabakkers, 1200 scooterbezorgers en 700 fietsbezorgers in dienst nemen en zet bij de aanwerving volop de sociale media in. Huidige werknemers vertellen in filmpjes, verhalen en posts over hun ervaringen. Zij zijn veelal bij Domino's begonnen als winkelmedewerker of bezorger en groeiden met een opleidingstraject uit tot shiftrunner, manager of eigenaar van een eigen vestiging.

 

Domino's Pizza kent al langere tijd een aanhoudende groei: de winst in Europa groeide vorig jaar met 122% en de keten kon ook in het afgelopen kwartaal een forse winst bijboeken. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland actief met inmiddels 200 winkels, wereldwijd zijn er al meer dan 12.500 vestigingen in ruim 70 landen. Vorig jaar kwamen er in Nederland en België 37 nieuwe vestigingen bij en ook dit jaar zet deze trend zich door.

 

Domino's Pizza Nederland is sinds 2006 onderdeel van Domino's Pizza Enterprises Ltd (DPE),  de masterfranchisenemer voor het merk Domino's Pizza in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland en Japan. De formule heeft in deze landen ruim 2240 vestigingen met in totaal 40.000 werknemers en bakt meer dan 95 miljoen pizza's per jaar.

 

Domino's groeit snel door de ruime aandacht die de organisatie aan innovaties besteedt: de keten introduceerde onlangs order anywhere, waarbij de klant via de mobiele app kan bestellen met zijn exacte locatie op GPS, en voerde ook bestellen met Facebook in.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.