Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’ | RetailDetail

Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’

Sneller shoppen bij Carrefour Express ‘3 Minuti’
Foto: Carrefour Italia

Opnieuw verrast Carrefour met een originele stadswinkelformule: Carrefour Express 3 Minuti werd zopas geopend in het Italiaanse Genua. De winkel van amper 160 m² zet in op snacking en op diensten.

Voor toeristen

Op 4 juli gingen de deuren open van de ‘drieminutenwinkel’, die elke dag geopend is van 7u tot 23u. Klanten kunnen er aan een bedieningstoog terecht voor een vlug ontbijt met gebak en koffie, een korte lunchpauze, een snack of een kant-en-klare maaltijd. Daarnaast is er een ruim aanbod diensten: gratis Wi-Fi, het afdrukken van digitale foto’s, verkoop van telefoonkaarten, tickets voor het openbaar vervoer en voor toeristische attracties, en financiële diensten als prepaid betaalkaarten, geld afhalen en overschrijvingen. 

 

Afgaande op dit bijzondere aanbod, en op de ligging in het historische stadshart, lijkt Carrefour Italië met dit proximiteitsconcept in belangrijke mate te mikken op een zeer specifieke doelgroep: toeristen. 

 

Experimenteerdrang

Het is niet de eerste maal dat Carrefour experimenteert met varianten op haar stadswinkelconcepten. We hebben eerder al bericht over Carrefour Market Urbano, een format dat de drukke stadsmensen in Turijn niet alleen voorziet van sushi en Wi-Fi, maar hen ook de mogelijkheid biedt om vaklui te reserveren (elektriciens, loodgieters, slotenmakers, schoenherstellers…). In Milaan opende de retailer dan weer een Carrefour Express ‘Urban Life’: een hippe gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

 

In Frankrijk opent de retailer nieuwe vestigingen van Carrefour Bon’App, een formule die focust op onmiddellijke consumptie met kant-en-klare producten voor elk moment van de dag, van het ontbijt tot het avondmaal. Ook Carrefour City innoveert in Parijs, met een bar en een mini-bibliotheek. En in het Belgische Ukkel toonde de retailer een Express van de nieuwe generatie, met lockers voor online bestellingen of herstellingen, een soepbar en een ruilbibliotheek. Stuk voor stuk zijn het interessante pogingen om aansluiting te vinden bij de uiteenlopende wensen van de onvoorspelbare hedendaagse klanten, die in elke wijk weer anders zijn. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.