Snoepproducent Cloetta neemt Lonka over | RetailDetail

Snoepproducent Cloetta neemt Lonka over

Snoepproducent Cloetta neemt Lonka over

De Zweedse snoepproducent Cloetta, bij ons vooral bekend van merken als Sportlife, Red Band en King, heeft het Roosendaalse bedrijf Lonka overgenomen. Dat is gespecialiseerd in fudge, nougat en chocolade.

Marktpositie in Nederland versterken

"Lonka is een welbekend merk dat de marktpositie van Cloetta in Nederland substantieel zal versterken. Door de overname zal Cloetta's productaanbod worden uitgebreid door toevoeging van nieuwe technologieën en categorieën, inclusief toetreding tot de Nederlandse chocolademarkt", aldus Ewald Frenay van Cloetta. De Zweden hopen ook dat er synergiën uit de overname kunnen worden gehaald.

 

Lonka haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 34 miljoen euro, waarvan de helft in Nederland. Daarnaast zijn ook de Scandinavische landen en het Verenigd Koninkrijk belangrijke afzetmarkten. "We zijn erg verheugd om onderdeel te worden van de Cloetta Groep. Met Cloetta's focus op merken en sterke positie in verkoopkanalen, vooral in Nederland, ben ik ervan overtuigd dat we het merk Lonka verder kunnen versterken", stelt Aimé de Bock, CEO van Lonka.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.