Snoepproducent Cloetta neemt Lonka over | RetailDetail

Snoepproducent Cloetta neemt Lonka over

Snoepproducent Cloetta neemt Lonka over

De Zweedse snoepproducent Cloetta, bij ons vooral bekend van merken als Sportlife, Red Band en King, heeft het Roosendaalse bedrijf Lonka overgenomen. Dat is gespecialiseerd in fudge, nougat en chocolade.

Marktpositie in Nederland versterken

"Lonka is een welbekend merk dat de marktpositie van Cloetta in Nederland substantieel zal versterken. Door de overname zal Cloetta's productaanbod worden uitgebreid door toevoeging van nieuwe technologieën en categorieën, inclusief toetreding tot de Nederlandse chocolademarkt", aldus Ewald Frenay van Cloetta. De Zweden hopen ook dat er synergiën uit de overname kunnen worden gehaald.

 

Lonka haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 34 miljoen euro, waarvan de helft in Nederland. Daarnaast zijn ook de Scandinavische landen en het Verenigd Koninkrijk belangrijke afzetmarkten. "We zijn erg verheugd om onderdeel te worden van de Cloetta Groep. Met Cloetta's focus op merken en sterke positie in verkoopkanalen, vooral in Nederland, ben ik ervan overtuigd dat we het merk Lonka verder kunnen versterken", stelt Aimé de Bock, CEO van Lonka.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.