Spa vergroot productie van waters met een smaakje | RetailDetail

Spa vergroot productie van waters met een smaakje

Spa vergroot productie van waters met een smaakje
Foto: Spadel

Spadel, de groep achter watermerk Spa, neemt een nieuwe productielijn in gebruik in thuisbasis Spa Monopole voor zijn waters met een smaakje. De Belgische groep investeert 14 miljoen euro in de productielijn. 

 

40.000 flessen per uur

Op de nieuwe productielijn in de bottelarij van Spadel in Spa Monopole worden PET-flessen gevuld met spuitwater en gearomatiseerd water van Spa. Er kunnen 40.000 flessen van de band rollen per uur. 


Twee jaar nadat het al 17,5 miljoen euro had geïnvesteerd in een nieuwe productielijn, zegt Spadel met zijn gearomatiseerd waters veel succes te hebben en zo verdere groei mogelijk te willen maken. 


Sinds de lancering van de smaakwaters van ‘Spa Touch Of’ in 2013 is de lijn sterk in de lift: het beantwoordt volgens Spadel helemaal aan de huidige gezondheidstrend, waarbij de consument gezondere dranken met minder suiker verkiest. De gearomatiseerd waters zijn caloriearm en bevatten geen suiker of artificiële toevoegingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.