Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen | RetailDetail

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen
facebook

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

1 miljard euro

Als de overname door GB Foods er komt, dan zou dat vooral op geografisch vlak een goede combinatie zijn: het Spaanse bedrijf is vooral aanwezig in Spanje, Italië, Nederland, Rusland en dertig landen in Afrika en het Midden-Oosten, terwijl de producten van Continental Foods dan weer te vinden zijn in Frankrijk, Duitsland, België en Scandinavië.

 

Het assortiment van beide bedrijven is dan weer gelijkaardig, met vooral sauzen, soep en kant-en-klare maaltijden. GB Foods is met een omzet van 1 miljard euro wel een stuk groter dan Continental Foods, dat 400 miljoen euro omzet haalt.

 

Naast GB Foods zouden er volgens De Tijd nog twee partijen geïnteresseerd zijn in een overname van het Belgische bedrijf, maar voorlopig is niet bekend over wie het gaat.

 

Continental Foods is momenteel in handen van investeringsfonds CVC, maar staat sinds april in de etalage. CVC hoopt een miljard euro op te halen, meer dan het dubbele van de aankoopprijs van 400 miljoen euro uit 2013. Sinds de overname werd de werking van het bedrijf flink aangepakt, waardoor operationele winst bij een gelijke omzet steeg van 50 miljoen euro naar 81 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.