Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole | RetailDetail

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Sterke groei

De nieuwe bottelingslijn zal voorzien zijn voor de productie van kleine petflessen van 33cl en 50cl. De verhoogde productiecapaciteit zal vooral gebruikt worden voor de gearomatiseerde waters van ‘Spa Touch of’. Die werden in 2014 gelanceerd en groeiden de voorbije jaren bijzonder sterk: eind 2016 was er volgens Spadel een groei van 70% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Met de focus op de gearomatiseerde waters speelt Spadel in op de vraag van de consument, die steeds meer op zoek gaat naar gezonde alternatieven voor de klassieke frisdranken.

 

Die strategie werpt zijn vruchten af, want in de eerste helft van 2017 steeg de winst van 8,6 miljoen euro naar 13,9 miljoen euro. Die groei was voor een groot stuk te danken aan de gearomatiseerde waters, die een veel hogere marge hebben dan het gewone bronwater.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.