Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole | RetailDetail

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Sterke groei

De nieuwe bottelingslijn zal voorzien zijn voor de productie van kleine petflessen van 33cl en 50cl. De verhoogde productiecapaciteit zal vooral gebruikt worden voor de gearomatiseerde waters van ‘Spa Touch of’. Die werden in 2014 gelanceerd en groeiden de voorbije jaren bijzonder sterk: eind 2016 was er volgens Spadel een groei van 70% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Met de focus op de gearomatiseerde waters speelt Spadel in op de vraag van de consument, die steeds meer op zoek gaat naar gezonde alternatieven voor de klassieke frisdranken.

 

Die strategie werpt zijn vruchten af, want in de eerste helft van 2017 steeg de winst van 8,6 miljoen euro naar 13,9 miljoen euro. Die groei was voor een groot stuk te danken aan de gearomatiseerde waters, die een veel hogere marge hebben dan het gewone bronwater.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.