Spar gaat weer adverteren op de radio | RetailDetail

Spar gaat weer adverteren op de radio

Spar gaat weer adverteren op de radio

De Nederlandse tak van supermarktketen Spar keert na een afwezigheid van tien jaar met reclame terug op de radio. Zo wil de formule zichzelf opnieuw op de kaart zetten.

Nieuw imago in de verf zetten

De campagne, die gaat draaien op Sky Radio en enkele regionale zenders, is een proef die in ieder geval tot en met september gaat lopen. "We gaan geen platte van-voor aanbiedingen laten horen. Het gaat erom dat mensen weten dat Spar niet meer de stoffige buurtsuper van vroeger is, maar een eigentijdse buurtwinkel die je van alle gemakken voorziet", legt commercieel directeur Susanne Kroon van Spar uit.

 

De campagne draait om een jong koppel dat in allerhande herkenbare situaties verzeild raakt. Een bezoek aan Spar biedt meestal de oplossing. De eerste spots zullen op 31 juli worden uitgezonden. Omdat de folder van Spar op donderdag ingaat, worden de reclames op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag uitgezonden.

 

Spar is de grootste keten van buurtsupermarkten in Nederland. De keten is deels eigendom van Sligro Food Group en deels van Plus Retail. Ook is nog tien procent van de aandelen in handen van onder meer ondernemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.