Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert nieuw online bestelplatform

Spar lanceert een online platform waarmee consumenten eenvoudiger producten kunnen bestellen en laten bezorgen. De klant krijgt na selectie van de winkel de ondernemer in beeld, waarna hij bij de betreffende winkel rechtstreeks herhaalbestellingen kan doen.

Sneller bestellen  

Het platform in de nieuwe huisstijl moet sneller en gebruiksvriendelijker zijn en bruikbaar op alle (mobiele) toestellen. Ook kunnen er verschillende afleveradressen worden ingevoerd door bijvoorbeeld zorginstellingen, bedrijven en mantelzorgers. Het nieuwe platform geeft verder extra productinformatie, recepten en informatie over Spar.

 

De verschillende formules van Spar hebben ieder een eigen assortiment en unieke content op het platform. Zo is de folder bij buurtwinkels zichtbaar en bij Spar City Stores komen de duodeals in beeld. Deze content wordt straks verder ontwikkeld voor onder andere de recreatiewinkels van Spar Enjoy. Later dit jaar zullen onder meer de broodjesmodule en betalen via iDeal aan het platform worden toegevoegd. 

 

Spar online kent een zeer uitgebreid verzorgingsgebied, blijkt uit recent onderzoek van Foodmagazine. Als alle Spar-winkels de online service bieden, wordt zo’n 94% van alle bewoonde postcodes door Spar bediend. De formule streeft ernaar dit bezorggebied nog verder uit te breiden. Anderhalf jaar geleden kon de klant nog slechts bij ongeveer de helft van de Spar winkels online boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top