Spar lanceert vernieuwde buurtformule | RetailDetail

Spar lanceert vernieuwde buurtformule

Spar lanceert vernieuwde buurtformule

De Nederlandse buurtsupermarktketen Spar heeft de eerste vestiging van haar vernieuwde formule geopend in Wageningen. Het is de bedoeling dat bijna iedere Spar-vestiging die gaat verbouwen overgaat naar dit nieuwe concept.

Dorpswinkel maakt einde aan Champions League

Daarmee komt na acht jaar een einde aan de uitrol van het Champions League-concept. De eerste vernieuwde winkel is tevens de eerste waar ooit Champions League te zien was, de supermarkt van ondernemer Eric Albers in Wageningen. Volgens Distrifood is het speerpunt in de vernieuwde formule is brood, een van de belangrijkste assortimentsgroepen voor de keten.

 

De hele winkel heeft volgens formulemanager Mariëlle Witjens het karakter van een authentieke dorpswinkel gekregen. "De koven zijn voorzien van houten planken, zonder grote schreeuwende foto’s." Daarnaast zijn de gangpaden ruimer gemaakt om de klant zo makkelijker te laten winkelen.

 

Spar is in Nederland een formule voor kleinere supermarkten. De winkels zijn vrijwel zonder uitzondering eigendom van zelfstandige ondernemers. De formule hoort bij een joint venture van Plus en Sligro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.