Spar opent Attent-webwinkel in China | RetailDetail

Spar opent Attent-webwinkel in China

Spar opent Attent-webwinkel in China

Spar Nederland gaat in China een webwinkel van de formule Attent openen op Tmall, de marktplaats van de Chinese online reus Alibaba. Op de webwinkel zal het verschillende producten van A-merken aan de man brengen.

Zoetwaren

Zo zal er babyvoeding, chocolade, koeken en andere zoetwaren worden verkocht. Spar biedt in China wel geen Nutrilon aan, "omdat we met Nutricia zorgvuldig willen kijken naar voldoende beschikbaarheid. Immers de verkrijgbaarheid voor ouders in Nederland heeft voor ons allebei de prioriteit", zegt Sjaak Kranendonk, algemeen directeur Spar Nederland, in een reactie op de lancering aan Distrifood.

 

De website wordt uitgebaat in samenwerking met enkele Chinese partners en zal morgen tijdens de Alibaba Campus in het bijzijn van Koning Willem Alexander officieel gelanceerd worden.

 

Met de lancering van een webwinkel op Tmall volgt Spar het voorbeeld van Albert Heijn, dat enkele weken geleden al van start ging met een webshop voor Chinese consumenten. Beide ketens willen ongetwijfeld profiteren van de groeiende populariteit van Nederlandse producten die online worden verkocht door andere partijen in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.