Spare Rib Express opent in Duitsland | RetailDetail

Spare Rib Express opent in Duitsland

Spare Rib Express opent in Duitsland

Spare Rib Express opent binnenkort een eerste vestiging in Nurnberg in Duitsland. Het wordt er de 35ste vestiging van de bezorger van dagverse vlees-, vis- en kipmaaltijden.

 

 

Omzet stijgt fors

De franchiseformule investeerde naar eigen zeggen veel tijd om de formule zo effectief mogelijk in Duitsland te kunnen lanceren. "Hierbij proberen wij het principe ‘think global and act local’ toe te passen, door ook onze marketinginstrumenten af te stemmen op de Duitse lokale markt", aldus David Pinedo, commercial manager bij de spareribsformule. "Dit betekent niet alleen dat we het prijsniveau aanpassen, maar ook assortimentswijzigingen doorvoeren."

 

De omzet van de Spare Rib Express-vestigingen steeg dit eerste half jaar met 19% fors ten opzichte van 2014. De formule profiteert volgens Pinedo van een groeiende markt en een verbeterd economisch klimaat. In 2014 groeiden de bestaande filialen met 12,4% in omzet.

 

Nieuwe winkelformule en marketing

Bovendien zijn vanaf 2013 een aantal innovaties doorgevoerd die de omzetontwikkeling positief beïnvloeden. Zo werd een nieuwe marketingstrategie ontwikkeld en zijn er twee nieuwe mobiele verkoopkanalen toegevoegd. Spare Rib Express lanceerde tevens de productcategorie Angus Beef Burgers XL.

 

Vorig jaar introduceerde de franchiseformule een nieuwe winkelformule en werd de formule-exploitatie geoptimaliseerd. Hierdoor konden nieuwe vestigingen met een hogere omzet starten dan voorheen, aldus Pinedo. De nieuwe winkelformule is in 2014 ingevoerd bij de nieuwe locaties in Zwolle, Den Bosch en Arnhem.

 

Opening nieuwe vestigingen

Op 2 juli opende in Ede de 34ste vestiging van Spare Rib Express. De formule wil dit jaar doorgroeien naar 38 zelfstandige vestigingen. Er zijn plannen voor nieuwe locaties in Deventer, Rotterdam, Bergen op Zoom en Harderwijk.

 

Spare Rib Express begon in 1992 in Amsterdam met een maaltijdbezorgformule die moest uitblinken in kwaliteit, professionaliteit, uitstraling en snelheid. Door de visie op marketing, logistiek, productontwikkeling en assortiment bleek dat het concept geschikt was voor een franchiseformule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.