Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen | RetailDetail

Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen

Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen

Sportwinkelketen Sports Direct heeft het Britse sportkledingmerk Dunlop voor 137,5 miljoen dollar (130 miljoen euro) verkocht aan het Japanse Sumitomo Rubber Industries. Sumitomo beschikte al over de rechten van Dunlop in Japan en Taiwan.

Slecht jaar voor Sports Direct

Sport Direct wilde Dunlop van de hand doen, omdat het naar eigen zeggen momenteel niet de mogelijkheden heeft om meerdere internationale merken tegelijk te beheren en te ontwikkelen. De keten heeft ook Slazenger, Everlast en Lonsdale in handen. De keten van de beruchte Mike Ashley, voorzitter van de Engelse tweedeklasser Newcastle United, kocht Dunlop in 2004 voor veertig miljoen pond (47 miljoen euro) van de Royal Bank of Scotland. Die had op zijn beurt het merk gekocht van zijn investeerders.

 

Sports Direct heeft een moeilijk jaar achter de rug, waarin zowel de winst als de aandelen met de helft achteruit gingen. Daarnaast werd het beschuldigd van slechte werkomstandigheden in één van zijn magazijnen, waar werknemers minder dan het minimumloon verdienden. Het bedrijf zou daarop een miljoen pond moeten uitbetalen aan zijn werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.