Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen | RetailDetail

Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen

Sportkledingmerk Dunlop in Japanse handen

Sportwinkelketen Sports Direct heeft het Britse sportkledingmerk Dunlop voor 137,5 miljoen dollar (130 miljoen euro) verkocht aan het Japanse Sumitomo Rubber Industries. Sumitomo beschikte al over de rechten van Dunlop in Japan en Taiwan.

Slecht jaar voor Sports Direct

Sport Direct wilde Dunlop van de hand doen, omdat het naar eigen zeggen momenteel niet de mogelijkheden heeft om meerdere internationale merken tegelijk te beheren en te ontwikkelen. De keten heeft ook Slazenger, Everlast en Lonsdale in handen. De keten van de beruchte Mike Ashley, voorzitter van de Engelse tweedeklasser Newcastle United, kocht Dunlop in 2004 voor veertig miljoen pond (47 miljoen euro) van de Royal Bank of Scotland. Die had op zijn beurt het merk gekocht van zijn investeerders.

 

Sports Direct heeft een moeilijk jaar achter de rug, waarin zowel de winst als de aandelen met de helft achteruit gingen. Daarnaast werd het beschuldigd van slechte werkomstandigheden in één van zijn magazijnen, waar werknemers minder dan het minimumloon verdienden. Het bedrijf zou daarop een miljoen pond moeten uitbetalen aan zijn werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.