Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam | RetailDetail

Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Gemakswinkel Stach opende een foodshop in Mercure Hotel Amsterdam City. De nieuwe shop biedt een groot deel van het Stach-assortiment, zoals lokale bieren, verse koeken, salades en kant-en-klare maaltijden.

 

Salades en stroopwafels

De shop heeft dezelfde uitstraling als de Stach-winkels in Amsterdam, Utrecht en Overveen. De uitstraling van Stach geeft de hotellobby een nieuwe impuls, stelt Ad Hoondert, general manager van Mercure Hotel Amsterdam City.

 

De shop veroorzaakt bedrijvigheid waardoor de gasten langer in de bar en lobby blijven. Vooral de verse salades en de 'Hollandse' producten, zoals stroopwafels, zijn er in trek. Ook niet-hotelgasten en omwonenden zijn welkom in het hotel om gebruik te maken van het assortiment van Stach. Mercure wil daarmee de link maken met iedereen in de lokale omgeving van het hotel, aldus Hoondert.

 

'Locally inspired'

Stach focust zich op producten van kleine lokale ondernemers. Deze aanpak zou volgens de beide bedrijven ook passen binnen de filosofie van Mercure Hotels. Met de veranderende behoeftes van de gasten is het volgens de general manager belangrijk om constant op zoek te gaan naar concepten die deze behoeftes beantwoorden.

 

"Stach helpt Mercure in het bieden van een unieke en kwalitatieve eetbeleving in een laagdrempelige sfeer. Daarbij is Stach, net als Mercure, ‘locally inspired’, waardoor het concept precies past bij de belofte; een unieke ervaring geïnspireerd door de lokale omgeving", aldus de directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.