Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam | RetailDetail

Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Gemakswinkel Stach opende een foodshop in Mercure Hotel Amsterdam City. De nieuwe shop biedt een groot deel van het Stach-assortiment, zoals lokale bieren, verse koeken, salades en kant-en-klare maaltijden.

 

Salades en stroopwafels

De shop heeft dezelfde uitstraling als de Stach-winkels in Amsterdam, Utrecht en Overveen. De uitstraling van Stach geeft de hotellobby een nieuwe impuls, stelt Ad Hoondert, general manager van Mercure Hotel Amsterdam City.

 

De shop veroorzaakt bedrijvigheid waardoor de gasten langer in de bar en lobby blijven. Vooral de verse salades en de 'Hollandse' producten, zoals stroopwafels, zijn er in trek. Ook niet-hotelgasten en omwonenden zijn welkom in het hotel om gebruik te maken van het assortiment van Stach. Mercure wil daarmee de link maken met iedereen in de lokale omgeving van het hotel, aldus Hoondert.

 

'Locally inspired'

Stach focust zich op producten van kleine lokale ondernemers. Deze aanpak zou volgens de beide bedrijven ook passen binnen de filosofie van Mercure Hotels. Met de veranderende behoeftes van de gasten is het volgens de general manager belangrijk om constant op zoek te gaan naar concepten die deze behoeftes beantwoorden.

 

"Stach helpt Mercure in het bieden van een unieke en kwalitatieve eetbeleving in een laagdrempelige sfeer. Daarbij is Stach, net als Mercure, ‘locally inspired’, waardoor het concept precies past bij de belofte; een unieke ervaring geïnspireerd door de lokale omgeving", aldus de directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.