Stad Leuven gaat pleiten voor behoud Albert Heijn | RetailDetail

Stad Leuven gaat pleiten voor behoud Albert Heijn

Stad Leuven gaat pleiten voor behoud Albert Heijn

De stad Leuven gaat bij de Belgische Mededingingsautoriteit pleiten voor het behoud van de Albert Heijn op het Engels Plein. Die moet mogelijk verdwijnen om de fusie tussen Delhaize en Ahold rond te krijgen.

 

“Cruciaal voor de buurt”

"De stad Leuven moest haar belang aantonen in de kwestie en onze vraag is ontvankelijk verklaard", zegt Schepen van Handel, Erik Vanderheiden, aan Het Laatste Nieuws. "We gaan ons uiterste best doen om te pleiten voor het behoud van Albert Heijn in Leuven. Die winkel is cruciaal voor een buurt, die in volle evolutie is sinds enkele jaren. Voor zover ik weet, is het voor het eerst dat een stad de kans krijgt om een stem te hebben in een dergelijk verhaal. Dat is al een stap in de goede richting, maar anderzijds is het ook geen garantie dat we in ons opzet zullen slagen."

 

Ook de buurtbewoners pleiten ervoor om de Albert Heijn op het Engels Plein te behouden. Ze hebben daarom al een petitie opgestart, die ondertussen meer dan 2.500 handtekeningen telt.

 

De Belgische Mededingingsautoriteit is van mening dat de winkel moet verdwijnen, omdat Ahold-Delhaize na de fusie anders een te sterke positie zou verwerven in de regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.