Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf | RetailDetail

Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf

Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf

Het Amerikaanse Starbucks stapt samen met bierbrouwer AB InBev in een nieuw project dat onder de merknaam Teavana een nieuw gamma aan premium-theedrankjes op de markt zal brengen in de Verenigde Staten.

 

Sterk groeiende markt

Koffieketen Starbucks nam in 2012 al Teavana, een Amerikaanse keten van theebars en -winkels, over en is nu van plan om de merknaam ook naar de supermarkten te brengen. Daarvoor heeft het de hulp ingeroepen van AB InBev, dat heel wat meer ervaring heeft met de verdeling van frisdranken.

 

De bedoeling is dat ergens in de eerste helft van 2017 een assortiment aan kant-en-klare theedrankjes op de markt worden gebracht in de Verenigde Staten. Starbucks zal daarbij zijn ervaring met thee inzetten, terwijl AB InBev zal instaan voor de productie, botteling en distributie.

 

“Thee is een belangrijk onderdeel van Starbucks sinds we onze deuren openden als Starbucks Coffee, Tea and Spices in 1971”, zegt CEO van Starbucks, Howard Schultz. “Toen we Teavana kochten in 2012 zagen we een unieke mogelijkheid om voor thee te doen wat we met Starbucks voor koffie hebben gedaan.”

 

De keuze voor premium theedrankjes is niet toevallig, aangezien het in de Verenigde Staten de snelst groeiende markt is van kant-en-klare theedrankjes. De voorbije vijf jaar groeide die markt gemiddeld met 16 procent naar een verkoop van jaarlijks 1,1 miljard dollar (987 miljoen euro). Bovendien is 80 procent van de gedronken thee is de Verenigde Staten ijsthee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.