Starbucks gaat sneller groeien in Nederland | RetailDetail

Starbucks gaat sneller groeien in Nederland

Starbucks gaat sneller groeien in Nederland

 

Starbucks gaat het tempo waarin nieuwe vestigingen worden geopend in Nederland opvoeren. Elk jaar moeten dat er vijf tot tien zijn, in winkelstraten zowel als bij benzinestations en hotels.

In de nieuwe vestiging, bovenop de kluis van de Amsterdamsche Bank, zullen niet alleen barista’s actief zijn: daarnaast wordt er met food gewerkt. "Het aanbod van voeding wijzigt per moment van de dag. Met de nadruk op croissants bij het ontbijt en vers a fgebakken american cookies rond lunchtijd", zegt Ernest van der Voort van Starbucks. De nieuwste aanwinst geldt ook als een 'concept store', volgens welke in heel Europa Starbucks-vestigingen zullen worden geopend.

 

Trage lancering in Europa

"We zijn in Europa minder ver dan we hadden kunnen zijn", zegt senior vice-president van Starbucks Rich Nelsen in Het Financieele Dagblad. Zo opende Starbucks al ruim tien jaar geleden een koffiebranderij en een hoofdkantoor in Nederland, maar volgde pas negen jaar later de eerste vestiging.

 

De teller van het aantal vestigingen staat op dit moment op twintig, vooral door franchisers HMS Host (Schiphol) en Servex (NS Stations). Het aantal eigen vestigingen is vooralsnog beperkt tot drie in Amsterdam, waarvan de jongste afgelopen vrijdag opende. Nieuwe vestigingen in Europa worden voortaan vanuit Amsterdam ontworpen, niet meer vanuit de VS. Daarbij zal ook de inkoop vaker lokaal gebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.