Starbucks gaat sneller groeien in Nederland | RetailDetail

Starbucks gaat sneller groeien in Nederland

Starbucks gaat sneller groeien in Nederland

 

Starbucks gaat het tempo waarin nieuwe vestigingen worden geopend in Nederland opvoeren. Elk jaar moeten dat er vijf tot tien zijn, in winkelstraten zowel als bij benzinestations en hotels.

In de nieuwe vestiging, bovenop de kluis van de Amsterdamsche Bank, zullen niet alleen barista’s actief zijn: daarnaast wordt er met food gewerkt. "Het aanbod van voeding wijzigt per moment van de dag. Met de nadruk op croissants bij het ontbijt en vers a fgebakken american cookies rond lunchtijd", zegt Ernest van der Voort van Starbucks. De nieuwste aanwinst geldt ook als een 'concept store', volgens welke in heel Europa Starbucks-vestigingen zullen worden geopend.

 

Trage lancering in Europa

"We zijn in Europa minder ver dan we hadden kunnen zijn", zegt senior vice-president van Starbucks Rich Nelsen in Het Financieele Dagblad. Zo opende Starbucks al ruim tien jaar geleden een koffiebranderij en een hoofdkantoor in Nederland, maar volgde pas negen jaar later de eerste vestiging.

 

De teller van het aantal vestigingen staat op dit moment op twintig, vooral door franchisers HMS Host (Schiphol) en Servex (NS Stations). Het aantal eigen vestigingen is vooralsnog beperkt tot drie in Amsterdam, waarvan de jongste afgelopen vrijdag opende. Nieuwe vestigingen in Europa worden voortaan vanuit Amsterdam ontworpen, niet meer vanuit de VS. Daarbij zal ook de inkoop vaker lokaal gebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top