Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Het wordt steeds moeilijker om de koffieketen Starbucks te ontwijken. Die gaat immers niet alleen bijkomende koffiehuizen openen in de Nederlandse winkelstraten, maar wil ook koffiehoekjes uitbouwen in bedrijven. Zelfs de koffiecoupé in de trein komt steeds dichterbij.

Expansie naar Utrecht en Amstelveen

Starbucks telt nu al 32 Nederlandse verkooppunten, die vooral gevestigd zijn op de luchthaven van Schiphol en in de voornaamste stations van de NS. Voorts heeft het bedrijf enkele filialen in Amsterdam en binnenkort opent de keten een verkooppunt op het Vredenburg in Utrecht, schuin tegenover De Bijenkorf.

 

Starbucks heeft in Utrecht nu al twee koffieshops, meer bepaald in het NS-station, maar de vestiging op het Vredenburg wordt in Nederland de eerste in een niet-openbaarvervoerlocatie buiten de regio Amsterdam.

 

Ook de volgende vestiging ligt al vast: dat wordt een stek in een winkelcentrum in Amstelveen. Het personeel voor die vestiging is al in opleiding.

 

Bedrijven en treinen

Ook andere locaties lonken voor de Amerikanen: zo start de keten nog deze zomer met een zelfbedieningsconcept in grote Nederlandse bedrijven. Het Zwitserse Selecta gaat de Corner Cafés exploiteren en zal er eveneens de koffiemachines voor leveren. Het assortiment zal er wel beperkt zijn.

 

Op iets langere termijn is zelfs de koffiecoupé op treinen voor Starbucks een mogelijkheid. Het Amerikaanse bedrijf experimenteert hier momenteel al mee in Zwitserland: sinds begin dit jaar rijden twee Starbucks-treinen tussen Genève en Sankt Gallen. Binnenkort wordt het project geëvalueerd en eventueel ook uitgerold naar ander landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top