Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Het wordt steeds moeilijker om de koffieketen Starbucks te ontwijken. Die gaat immers niet alleen bijkomende koffiehuizen openen in de Nederlandse winkelstraten, maar wil ook koffiehoekjes uitbouwen in bedrijven. Zelfs de koffiecoupé in de trein komt steeds dichterbij.

Expansie naar Utrecht en Amstelveen

Starbucks telt nu al 32 Nederlandse verkooppunten, die vooral gevestigd zijn op de luchthaven van Schiphol en in de voornaamste stations van de NS. Voorts heeft het bedrijf enkele filialen in Amsterdam en binnenkort opent de keten een verkooppunt op het Vredenburg in Utrecht, schuin tegenover De Bijenkorf.

 

Starbucks heeft in Utrecht nu al twee koffieshops, meer bepaald in het NS-station, maar de vestiging op het Vredenburg wordt in Nederland de eerste in een niet-openbaarvervoerlocatie buiten de regio Amsterdam.

 

Ook de volgende vestiging ligt al vast: dat wordt een stek in een winkelcentrum in Amstelveen. Het personeel voor die vestiging is al in opleiding.

 

Bedrijven en treinen

Ook andere locaties lonken voor de Amerikanen: zo start de keten nog deze zomer met een zelfbedieningsconcept in grote Nederlandse bedrijven. Het Zwitserse Selecta gaat de Corner Cafés exploiteren en zal er eveneens de koffiemachines voor leveren. Het assortiment zal er wel beperkt zijn.

 

Op iets langere termijn is zelfs de koffiecoupé op treinen voor Starbucks een mogelijkheid. Het Amerikaanse bedrijf experimenteert hier momenteel al mee in Zwitserland: sinds begin dit jaar rijden twee Starbucks-treinen tussen Genève en Sankt Gallen. Binnenkort wordt het project geëvalueerd en eventueel ook uitgerold naar ander landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top