Starbucks in het station, het bedrijf en de trein | RetailDetail

Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Het wordt steeds moeilijker om de koffieketen Starbucks te ontwijken. Die gaat immers niet alleen bijkomende koffiehuizen openen in de Nederlandse winkelstraten, maar wil ook koffiehoekjes uitbouwen in bedrijven. Zelfs de koffiecoupé in de trein komt steeds dichterbij.

Expansie naar Utrecht en Amstelveen

Starbucks telt nu al 32 Nederlandse verkooppunten, die vooral gevestigd zijn op de luchthaven van Schiphol en in de voornaamste stations van de NS. Voorts heeft het bedrijf enkele filialen in Amsterdam en binnenkort opent de keten een verkooppunt op het Vredenburg in Utrecht, schuin tegenover De Bijenkorf.

 

Starbucks heeft in Utrecht nu al twee koffieshops, meer bepaald in het NS-station, maar de vestiging op het Vredenburg wordt in Nederland de eerste in een niet-openbaarvervoerlocatie buiten de regio Amsterdam.

 

Ook de volgende vestiging ligt al vast: dat wordt een stek in een winkelcentrum in Amstelveen. Het personeel voor die vestiging is al in opleiding.

 

Bedrijven en treinen

Ook andere locaties lonken voor de Amerikanen: zo start de keten nog deze zomer met een zelfbedieningsconcept in grote Nederlandse bedrijven. Het Zwitserse Selecta gaat de Corner Cafés exploiteren en zal er eveneens de koffiemachines voor leveren. Het assortiment zal er wel beperkt zijn.

 

Op iets langere termijn is zelfs de koffiecoupé op treinen voor Starbucks een mogelijkheid. Het Amerikaanse bedrijf experimenteert hier momenteel al mee in Zwitserland: sinds begin dit jaar rijden twee Starbucks-treinen tussen Genève en Sankt Gallen. Binnenkort wordt het project geëvalueerd en eventueel ook uitgerold naar ander landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.