Starbucks in het station, het bedrijf en de trein | RetailDetail

Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Het wordt steeds moeilijker om de koffieketen Starbucks te ontwijken. Die gaat immers niet alleen bijkomende koffiehuizen openen in de Nederlandse winkelstraten, maar wil ook koffiehoekjes uitbouwen in bedrijven. Zelfs de koffiecoupé in de trein komt steeds dichterbij.

Expansie naar Utrecht en Amstelveen

Starbucks telt nu al 32 Nederlandse verkooppunten, die vooral gevestigd zijn op de luchthaven van Schiphol en in de voornaamste stations van de NS. Voorts heeft het bedrijf enkele filialen in Amsterdam en binnenkort opent de keten een verkooppunt op het Vredenburg in Utrecht, schuin tegenover De Bijenkorf.

 

Starbucks heeft in Utrecht nu al twee koffieshops, meer bepaald in het NS-station, maar de vestiging op het Vredenburg wordt in Nederland de eerste in een niet-openbaarvervoerlocatie buiten de regio Amsterdam.

 

Ook de volgende vestiging ligt al vast: dat wordt een stek in een winkelcentrum in Amstelveen. Het personeel voor die vestiging is al in opleiding.

 

Bedrijven en treinen

Ook andere locaties lonken voor de Amerikanen: zo start de keten nog deze zomer met een zelfbedieningsconcept in grote Nederlandse bedrijven. Het Zwitserse Selecta gaat de Corner Cafés exploiteren en zal er eveneens de koffiemachines voor leveren. Het assortiment zal er wel beperkt zijn.

 

Op iets langere termijn is zelfs de koffiecoupé op treinen voor Starbucks een mogelijkheid. Het Amerikaanse bedrijf experimenteert hier momenteel al mee in Zwitserland: sinds begin dit jaar rijden twee Starbucks-treinen tussen Genève en Sankt Gallen. Binnenkort wordt het project geëvalueerd en eventueel ook uitgerold naar ander landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.