Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Starbucks in het station, het bedrijf en de trein

Het wordt steeds moeilijker om de koffieketen Starbucks te ontwijken. Die gaat immers niet alleen bijkomende koffiehuizen openen in de Nederlandse winkelstraten, maar wil ook koffiehoekjes uitbouwen in bedrijven. Zelfs de koffiecoupé in de trein komt steeds dichterbij.

Expansie naar Utrecht en Amstelveen

Starbucks telt nu al 32 Nederlandse verkooppunten, die vooral gevestigd zijn op de luchthaven van Schiphol en in de voornaamste stations van de NS. Voorts heeft het bedrijf enkele filialen in Amsterdam en binnenkort opent de keten een verkooppunt op het Vredenburg in Utrecht, schuin tegenover De Bijenkorf.

 

Starbucks heeft in Utrecht nu al twee koffieshops, meer bepaald in het NS-station, maar de vestiging op het Vredenburg wordt in Nederland de eerste in een niet-openbaarvervoerlocatie buiten de regio Amsterdam.

 

Ook de volgende vestiging ligt al vast: dat wordt een stek in een winkelcentrum in Amstelveen. Het personeel voor die vestiging is al in opleiding.

 

Bedrijven en treinen

Ook andere locaties lonken voor de Amerikanen: zo start de keten nog deze zomer met een zelfbedieningsconcept in grote Nederlandse bedrijven. Het Zwitserse Selecta gaat de Corner Cafés exploiteren en zal er eveneens de koffiemachines voor leveren. Het assortiment zal er wel beperkt zijn.

 

Op iets langere termijn is zelfs de koffiecoupé op treinen voor Starbucks een mogelijkheid. Het Amerikaanse bedrijf experimenteert hier momenteel al mee in Zwitserland: sinds begin dit jaar rijden twee Starbucks-treinen tussen Genève en Sankt Gallen. Binnenkort wordt het project geëvalueerd en eventueel ook uitgerold naar ander landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top