Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast | RetailDetail

Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast

Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast

Starbucks heeft besloten om niet langer verder te gaan met de uitbreiding van zijn theeketen Teavana. Het heeft zelfs besloten om vier van de vijf filialen, die al geopend zijn, te sluiten of om te bouwen naar Starbucks.

 

1.000 bars in tien jaar

Starbucks kocht in 2012 Teavana en opende twee jaar later de eerste vestiging in New York. Starbucks had toen een hele strategie uitgedokterd om een keten uit te bouwen waar klanten rustig kunnen genieten van theespecialiteiten. Oorspronkelijk was er zelfs sprake van de opening van ongeveer duizend theebars binnen de tien jaar.

 

Momenteel zijn er vijf vestigingen van Teavana. Daar zal er binnenkort nog maar eentje van overblijven, in Seattle dicht bij de thuisbasis van Starbucks. Drie andere locaties worden omgebouwd naar Starbucks en één vestiging sluit gewoon de deuren.

 

De 350 theewinkels van Teavana, die te vinden zijn in de Verenigde Staten, blijven wel gewoon open. Klanten kunnen daar voorverpakte thee, apparatuur en accessoires kopen. Er is bijna geen mogelijkheid om ter plekke thee te drinken, al wordt er wel thee 'on the go' verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.