StarMeal gaat fiks groeien en plant verhuis | RetailDetail

StarMeal gaat fiks groeien en plant verhuis

StarMeal gaat fiks groeien en plant verhuis

Voedingsproducent StarMeal, vooral bekend vanwege zijn salades en pasta’s, gaat fors uitbreiden. Het heeft daarvoor de voormalige gebouwen van Ben Fresh in Oevel gekocht, die vijf keer groter zijn dan de huidige vestiging.

Gebouwen Ben Fresh

Ben Fresh, dat onlangs bekendmaakte dat naar Sint-Katelijne-Waver te verhuizen, huisde in een gebouw van 35.000 m², waar StarMeal het momenteel moet stellen met slechts 7.000 m². Met de verhuis van StarMeal is een investering van ongeveer 10 miljoen euro gemoeid.

 

“We nemen onze intrek in de huidige gebouwen van Ben Fresh en zetten een nieuwbouw bij voor de productie, waar we zullen werken volgens de nieuwste technieken”, stelt oprichter Lieven Vanlommel bij Madeinkempen.be. “Begin volgend jaar krijgen we de sleutel en beginnen we te bouwen. De verhuizing zelf is gepland na de zomer van 2017.”

 

StarMeal werd in 2004 opgericht en verhuisde in 2011 al van Herselt naar een grotere locatie in Oevel. Twee jaar geleden nam het bovendien restaurantketen The Foodmaker over, om het opnieuw te lanceren volgens een nieuw concept. Dankzij de verhuis moeten zowel StarMeal als The Foodmaker in de toekomst blijven groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.