Coop steunt lokale doelen met statiegeldactie | RetailDetail

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen
Wikimedia

Supermarktketen Coop heeft besloten om de opzet van zijn statiegeldactie aan te passen. Daarbij kunnen klanten al jaren hun statiegeld aan het goede doel schenken, waarbij het bedrag verdubbeld wordt door Coop. Dat leverde sinds 2009 al 1,6 miljoen euro aan giften op.

Per jaar meer dan 1.000 goede doelen

Tot nu toe ging dat geld steevast naar enkele grote nationale goede doelen, maar sinds deze week wil Coop vooral een groot aantal lokale goede doelen steunen. “Dit heeft ook de voorkeur van onze klanten. Voortaan komen er ieder kalenderjaar per winkel vier goede doelen aan bod - ieder kwartaal één - ruim duizend per jaar. Coop verdubbelt de opbrengst van alle acties. Doelen kunnen zich gedurende het hele jaar via onze website per vestiging aanmelden voor de statiegeldactie”, aldus manager coöperatiezaken Hans Stapel in een persbericht.

 

Klanten van Coop kunnen via de website ook meestemmen om te bepalen welke goede doelen mogen profiteren van de actie. De eerste actie is afgelopen maandag alvast gestart en klanten van de 262 filialen van Coop kunnen nu dus hun statiegeld schenken aan een goed doel uit de buurt, waarbij elke winkel een ander goed doel zal steunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.