Coop steunt lokale doelen met statiegeldactie | RetailDetail

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen
Wikimedia

Supermarktketen Coop heeft besloten om de opzet van zijn statiegeldactie aan te passen. Daarbij kunnen klanten al jaren hun statiegeld aan het goede doel schenken, waarbij het bedrag verdubbeld wordt door Coop. Dat leverde sinds 2009 al 1,6 miljoen euro aan giften op.

Per jaar meer dan 1.000 goede doelen

Tot nu toe ging dat geld steevast naar enkele grote nationale goede doelen, maar sinds deze week wil Coop vooral een groot aantal lokale goede doelen steunen. “Dit heeft ook de voorkeur van onze klanten. Voortaan komen er ieder kalenderjaar per winkel vier goede doelen aan bod - ieder kwartaal één - ruim duizend per jaar. Coop verdubbelt de opbrengst van alle acties. Doelen kunnen zich gedurende het hele jaar via onze website per vestiging aanmelden voor de statiegeldactie”, aldus manager coöperatiezaken Hans Stapel in een persbericht.

 

Klanten van Coop kunnen via de website ook meestemmen om te bepalen welke goede doelen mogen profiteren van de actie. De eerste actie is afgelopen maandag alvast gestart en klanten van de 262 filialen van Coop kunnen nu dus hun statiegeld schenken aan een goed doel uit de buurt, waarbij elke winkel een ander goed doel zal steunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.