Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken | RetailDetail

Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken

Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken

Vele mensen drinken graag een degelijk kopje koffie bij hun middag- of avondmaal. Bij Subway zullen ze daarom binnenkort bij alle filialen Douwe Egberts voorgeschotelen. Ongeveer veertig filialen bieden nu al koffie van Douwe Egberts aan; na de zomer zal die beschikbaar worden gemaakt in alle filialen.

DE wegens "Focus op kwaliteit"

Subway gaat de samenwerking met Douwe Egberts aan, om er voor te zorgen dat de kwaliteit van de koffie overal hetzelfde is. "Onze franchisers hebben de beschikking over prachtige apparatuur, maar daar kan je nog steeds slechte koffie mee schenken.", zegt Justin Goes, area development manager bij Subway, aan Out of Home.

 

"Verschillende franchisers hebben nu een te dure, niet werkende oplossing. Soms ligt de focus niet genoeg op kwaliteitsbewaking. In het begin gaat het goed, maar een jaar later is de kwaliteit achteruitgegaan", gaat Goes verder. Net om die reden wordt nu dus de samenwerking met Douwe Egberts aangegaan.

 

Ironisch genoeg ruilde McDonalds in 2011 net om die reden Douwe Egberts in voor het Italiaanse merk Segafredo. Volgens McDonalds past dat merk beter bij hun 'good food fast'-strategie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top