Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken | RetailDetail

Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken

Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken

Vele mensen drinken graag een degelijk kopje koffie bij hun middag- of avondmaal. Bij Subway zullen ze daarom binnenkort bij alle filialen Douwe Egberts voorgeschotelen. Ongeveer veertig filialen bieden nu al koffie van Douwe Egberts aan; na de zomer zal die beschikbaar worden gemaakt in alle filialen.

DE wegens "Focus op kwaliteit"

Subway gaat de samenwerking met Douwe Egberts aan, om er voor te zorgen dat de kwaliteit van de koffie overal hetzelfde is. "Onze franchisers hebben de beschikking over prachtige apparatuur, maar daar kan je nog steeds slechte koffie mee schenken.", zegt Justin Goes, area development manager bij Subway, aan Out of Home.

 

"Verschillende franchisers hebben nu een te dure, niet werkende oplossing. Soms ligt de focus niet genoeg op kwaliteitsbewaking. In het begin gaat het goed, maar een jaar later is de kwaliteit achteruitgegaan", gaat Goes verder. Net om die reden wordt nu dus de samenwerking met Douwe Egberts aangegaan.

 

Ironisch genoeg ruilde McDonalds in 2011 net om die reden Douwe Egberts in voor het Italiaanse merk Segafredo. Volgens McDonalds past dat merk beter bij hun 'good food fast'-strategie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.