Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken | RetailDetail

Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken

Subway en Douwe Egberts gaan samenwerken

Vele mensen drinken graag een degelijk kopje koffie bij hun middag- of avondmaal. Bij Subway zullen ze daarom binnenkort bij alle filialen Douwe Egberts voorgeschotelen. Ongeveer veertig filialen bieden nu al koffie van Douwe Egberts aan; na de zomer zal die beschikbaar worden gemaakt in alle filialen.

DE wegens "Focus op kwaliteit"

Subway gaat de samenwerking met Douwe Egberts aan, om er voor te zorgen dat de kwaliteit van de koffie overal hetzelfde is. "Onze franchisers hebben de beschikking over prachtige apparatuur, maar daar kan je nog steeds slechte koffie mee schenken.", zegt Justin Goes, area development manager bij Subway, aan Out of Home.

 

"Verschillende franchisers hebben nu een te dure, niet werkende oplossing. Soms ligt de focus niet genoeg op kwaliteitsbewaking. In het begin gaat het goed, maar een jaar later is de kwaliteit achteruitgegaan", gaat Goes verder. Net om die reden wordt nu dus de samenwerking met Douwe Egberts aangegaan.

 

Ironisch genoeg ruilde McDonalds in 2011 net om die reden Douwe Egberts in voor het Italiaanse merk Segafredo. Volgens McDonalds past dat merk beter bij hun 'good food fast'-strategie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.