Subway jaagt op verdubbeling in Nederland | RetailDetail

Subway jaagt op verdubbeling in Nederland

Subway jaagt op verdubbeling in Nederland

De Amerikaanse broodjesketen Subway wil zijn aanwezigheid in de Nederlandse winkelstraten aanzienlijk vergroten. De onderneming streeft ernaar het aantal vestigingen de komende jaren minimaal te verdubbelen.

40.000 Subways wereldwijd

Op dit moment heeft Subway zo'n 120 vestigingen, maar dat moet eind dit jaar zijn uitgebouwd naar 175 en naar 240 in 2015. Daarvoor rekent Subway niet alleen op de aansluiting van honderd nieuwe franchisers, maar ook op groei met extra vestigingen door al aangesloten ondernemingen.

 

Volgens de onderneming slaat de formule goed aan in Nederland en zijn er voldoende licenties in de maak om van een realistische groeiverwachting te spreken. Subway biedt een assortiment van versgemaakte broodjes aan, die op aanwijzingen van klanten van beleg en allerlei extra's worden voorzien. Internationaal nadert de formule de grens van veertigduizend vestigingen en is daarmee inmiddels McDonald's voorbijgegaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.