Subway jaagt op verdubbeling in Nederland | RetailDetail

Subway jaagt op verdubbeling in Nederland

Subway jaagt op verdubbeling in Nederland

De Amerikaanse broodjesketen Subway wil zijn aanwezigheid in de Nederlandse winkelstraten aanzienlijk vergroten. De onderneming streeft ernaar het aantal vestigingen de komende jaren minimaal te verdubbelen.

40.000 Subways wereldwijd

Op dit moment heeft Subway zo'n 120 vestigingen, maar dat moet eind dit jaar zijn uitgebouwd naar 175 en naar 240 in 2015. Daarvoor rekent Subway niet alleen op de aansluiting van honderd nieuwe franchisers, maar ook op groei met extra vestigingen door al aangesloten ondernemingen.

 

Volgens de onderneming slaat de formule goed aan in Nederland en zijn er voldoende licenties in de maak om van een realistische groeiverwachting te spreken. Subway biedt een assortiment van versgemaakte broodjes aan, die op aanwijzingen van klanten van beleg en allerlei extra's worden voorzien. Internationaal nadert de formule de grens van veertigduizend vestigingen en is daarmee inmiddels McDonald's voorbijgegaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.