Subway opent eerste restaurant met open keuken | RetailDetail

Subway opent eerste restaurant met open keuken

Subway opent eerste restaurant met open keuken

Subway opende vorige week in Breda-West het eerste restaurant in Europa met open keuken. In Maastricht opent binnenkort een tweede Subway met een keuken die inkijk geeft aan de klant.

Eerste Europese Subway met open keuken

Breda heeft met de opening van dit restaurant het eerste Europese Subway-restaurant met een open keuken. “De belangrijkste reden is om de gasten letterlijk een kijkje in de keuken te bieden. Ze zien hoe we groenten snijden en hoe we de vleeswaren portioneren. Ook kunnen wij de gasten vanuit de keuken eerder opmerken. Het is een aanpassing om onze klanten beter te kunnen bedienen”, aldus Johan en Kim van Bijsterveldt, de franchisenemers van de nieuwe vestiging en tevens eigenaars van de twee andere restaurants in Breda. Ze zijn ook bij de eerste Subway-franchisenemers van Nederland.

 

“We hebben al een open keuken, in die zin dat producten voor de ogen van de klant worden bereid. Bij ons is nu ook de keuken zichtbaar ‘achter’ de counter, dus waar we onder andere de voorbereidingen doen en producten opslaan. Onze oven staat ook in deze keuken. We hebben dus geen gangbare achterwand."

 

Het nieuwe restaurant is te vinden in het in Woonboulevard XXL, langs de A16 en op de hoek met Ikea. Het is de derde vestiging van Subway in Breda. De quickserviceformule is ook gevestigd bij het station en in de binnenstad.

 

Submarine sandwich

Subway restaurants danken hun naam aan de submarine-sandwiches of Subs, met de langgerekte vorm die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Gasten kunnen kiezen voor een van de Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met keuze aan brood, groenten, kaas en saus.

 

Het brood wordt ter plaatse gebakken en belegd met ingrediënten. De bereiding duurt tweeënhalve minuut. De restaurants brengen daarnaast flatbread, salades en Amerikaanse Cookies.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.