Subway werkt aan nieuwe concept | RetailDetail

Subway werkt aan nieuw concept

Subway werkt aan nieuw concept
Subway

Fastfoodketen Subway is in een beperkt aantal vestigingen begonnen met de test van een nieuw concept. Daarbij werd de visuele invulling aangepakt, maar zijn er ook enkele technologische vernieuwingen doorgevoerd.

Bestelkiosk

In het nieuwe concept, dat in samenwerking met designbureau FRCH Design Worldwide werd gecreëerd, is er meer werk gemaakt van de sfeer in de restaurants. Zo wordt er gebruik gemaakt van frisse kleuren en moet ook de decoratie een link leggen naar de verse ingrediënten.

 

Daarnaast is er in het nieuwe concept een bestelkiosk te vinden, waar klanten zelf hun menu kunnen samenstellen. Om te betalen zijn er verschillende betaaloplossingen mogelijk, waaronder ook Apple Pay. Het is zelfs mogelijk om een bestelling op voorhand door te geven. In het nieuwe concept zijn er USB-oplaadstations en gratis Wifi te vinden. Daarmee neemt Subway een voorbeeld aan ketens als Starbucks, die dat soort extraatjes al langer aanbieden.

 

“We hebben een nieuw en modern interieur ontworpen, waardoor de klant nu zijn eigen keuzes kan maken over hoe hij zijn bestelling plaats, hoe hij zijn bestelling afhaalt of hoe hij plezier beleeft aan zijn bestelling”, zegt operationeel directeur Trevor Haynes van Subway. Ook het menu wordt aangepakt, met nieuwe broodvarianten en producten die dagelijks vers worden aangevoerd.

 

Momenteel is het nieuwe concept enkel te vinden in negen locaties in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk. Het is de bedoeling dat het concept in de toekomst wel naar alle vestigingen wordt uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.