Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties' | RetailDetail

Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties'

Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties'

Na een geslaagde test wil Subway gaan uitbreiden op 'hightrafficlocaties': dat zijn knooppunten met veel dagelijkse passage, zoals tankstations, bouwmarkten, woonboulevards en ziekenhuizen.

Buiten de stad

De eerste testwinkel bij Gamma Amsterdam Zuidoost draait erg goed, vertelde Maikel Mienis, development agent bij Subway en mede-eigenaar van twee Subway-vestigingen, in de Nationale Franchisegids. "We zijn in gesprek over hoe we deze vorm van samenwerken in Nederland verder kunnen uitbouwen. (...) Alles is mogelijk, omdat een Subway zich qua design aan alle omstandigheden kan aanpassen,” aldus Mienis.

 

"Met de huidige 175 locaties in Nederland is er een goede basis neergezet voor verdere groei. De doorlooptijd van het opzetten tot het openen van een Subway-vestiging varieert van zes tot negen maanden, tot soms wel een jaar of langer", zegt Mienis nog.

 

Subway opende onlangs in Nijverdal ook de vierde Subway drive-in: volgens Mienis zijn dat "uitdagende, langlopende trajecten met enorm veel potentie". In Oostzaan en Wormerveer openen in het tweede en derde kwartaal van 2016 de volgende drive-ins.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.