Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties'

Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties'

Na een geslaagde test wil Subway gaan uitbreiden op 'hightrafficlocaties': dat zijn knooppunten met veel dagelijkse passage, zoals tankstations, bouwmarkten, woonboulevards en ziekenhuizen.

Buiten de stad

De eerste testwinkel bij Gamma Amsterdam Zuidoost draait erg goed, vertelde Maikel Mienis, development agent bij Subway en mede-eigenaar van twee Subway-vestigingen, in de Nationale Franchisegids. "We zijn in gesprek over hoe we deze vorm van samenwerken in Nederland verder kunnen uitbouwen. (...) Alles is mogelijk, omdat een Subway zich qua design aan alle omstandigheden kan aanpassen,” aldus Mienis.

 

"Met de huidige 175 locaties in Nederland is er een goede basis neergezet voor verdere groei. De doorlooptijd van het opzetten tot het openen van een Subway-vestiging varieert van zes tot negen maanden, tot soms wel een jaar of langer", zegt Mienis nog.

 

Subway opende onlangs in Nijverdal ook de vierde Subway drive-in: volgens Mienis zijn dat "uitdagende, langlopende trajecten met enorm veel potentie". In Oostzaan en Wormerveer openen in het tweede en derde kwartaal van 2016 de volgende drive-ins.

Tags: