Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties' | RetailDetail

Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties'

Subway wil meer naar 'hightrafficlocaties'

Na een geslaagde test wil Subway gaan uitbreiden op 'hightrafficlocaties': dat zijn knooppunten met veel dagelijkse passage, zoals tankstations, bouwmarkten, woonboulevards en ziekenhuizen.

Buiten de stad

De eerste testwinkel bij Gamma Amsterdam Zuidoost draait erg goed, vertelde Maikel Mienis, development agent bij Subway en mede-eigenaar van twee Subway-vestigingen, in de Nationale Franchisegids. "We zijn in gesprek over hoe we deze vorm van samenwerken in Nederland verder kunnen uitbouwen. (...) Alles is mogelijk, omdat een Subway zich qua design aan alle omstandigheden kan aanpassen,” aldus Mienis.

 

"Met de huidige 175 locaties in Nederland is er een goede basis neergezet voor verdere groei. De doorlooptijd van het opzetten tot het openen van een Subway-vestiging varieert van zes tot negen maanden, tot soms wel een jaar of langer", zegt Mienis nog.

 

Subway opende onlangs in Nijverdal ook de vierde Subway drive-in: volgens Mienis zijn dat "uitdagende, langlopende trajecten met enorm veel potentie". In Oostzaan en Wormerveer openen in het tweede en derde kwartaal van 2016 de volgende drive-ins.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.