Superdirect mikt op vijfhonderd afhaalpunten | RetailDetail

Superdirect mikt op vijfhonderd afhaalpunten

Superdirect mikt op vijfhonderd afhaalpunten

De nieuwe websupermarkt Superdirect.com wil op termijn meer dan vijfhonderd afhaalpunten openen in Nederland. Het eerste afhaalpunt van de websupermarkt, waarin Sligro Food Group een minderheidsbelang heeft, opent dit voorjaar.

Website operationeel, afhaalpunten nog niet

Eerder was al duidelijk dat de onderneming, in tegenstelling tot Albert Heijn, gaat werken met onbemande afhaalpunten. De onderneming nam afgelopen week een nieuwe stap met de opening van de eigen website, waarop het concept voor het eerst wordt uitgelegd aan het grote publiek. Volgens de site kunnen klanten hun boodschappen online bestellen en de volgende dag afhalen bij een afhaalpunt.

 

Op dit moment is de onderneming druk bezig met het rondmaken van de benodigde vergunningen. Derhalve wil het bedrijf nog geen uitspraken doen over waar het eerste afhaalpunt wordt geopend, maar naar verwachting volgt er half maart meer informatie hierover. Sligro heeft een belang van 25 procent in het bedrijf en gaat als toeleverancier fungeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.