Superdirect.com start eind deze maand

Superdirect.com start eind deze maand

Het werd al enkele malen uitgesteld, maar op 28 september gaat Superdirect.com officieel van start. Dan opent het eerste afhaalpunt voor online bestelde boodschappen. De ambitie van Superdirect.com is om honderd afhaalpunten te openen in Nederland.

Afhalen in drive-in

Vanaf 28 september kunnen klanten online boodschappen bestellen bij Superdirect.com en die daarna ophalen in de drive-ins. De boodschappen worden opgeslagen in drie verschillende temperatuurzones: één voor versproducten, één voor diepvriesproducten en één voor kruidenierswaren. Voorlopig heeft Superdirect.com geen plannen om ook boodschappen te gaan leveren.

 

De website van Superdirect.com werd al in maart gelanceerd en toen werd de ambitie uitgesproken om in de toekomst honderd afhaalpunten te hebben in Nederland. Voorlopig zal de Eindhovense wijk Meerhoven de testlocatie van het concept zijn. Daar wordt ook het openingsfeest gehouden volgende zaterdag.

 

Superdirect.com is voor 37,5 procent in handen van de Sligro Food Group, dat eigenaar is van de groothandel Sligro en van supermarktketen EMTÉ. Sligro is ook de leverancier van Superdirect.com. De orders worden dan weer verwerkt door DPD Pakketservice, dat al logistieke ondersteuning biedt voor een heel netwerk aan webwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top